کانال مهندس سعید مهدی زاده

کانال مهندس سعید مهدی زاده

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر . خادم و دانش آموخته طرح ولایت استانی و کشوری . کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر ارومیه
کانال مهندس سعید مهدی زاده

کانال مهندس سعید مهدی زاده

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر . خادم و دانش آموخته طرح ولایت استانی و کشوری . کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر ارومیه

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی: زیرساخت‌های توسعه فرهنگی کشور فراهم آورده شود

قریشی سیدمهدی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در دیدار با جوانان خواستار توجه به توسعه زیرساختهای فرهنگی کشور از جمله حوزه‌های علمیه و ایفای نقش جدی نهادهای فرهنگی و ادارات در عمل به رسالت خود شد.

به گزارش خبرگزارس تسنیم از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی شامگاه پنجشنبه در نشست صمیمی با جوانان فعال فرهنگی آذربایجان غربی با تاکید بر اهمیت انجام کارهای اثرگذار در حوزه فرهنگ و استفاده از ظرفیت جوانان در این مسیر اظهار داشت: روشن است که متاسفانه زیرساخت‌های فرهنگی در ارومیه و استان آذربایجان غربی چندان فراهم نیست.

وی تصریح کرد: اگر نهادها و ادارات عمومی و دولتی حتی در حد معمول به رسالت فرهنگیشان در طول این همه سال عمل می‌کردند به‌مراتب وضعیت فرهنگی بهتری می‌داشتیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با استقبال از استمرار برگزاری جلسات خود با جوانان افزود: بعضی شبها به دلیل فشار کاری، استرس و مشکلات موجود در جامعه تا صبح نخوابیده‌ام چراکه اساساً هیچ انسان منصفی از برخی مشکلاتی که مردم دارند راضی نیست بنابراین همه ما در هر موقعیتی که قرار داریم موظفیم کمک کنیم تا شرایط شهر و استان آذربایجان غربی از هر منظر بهبود یابد.

قریشی اظهار داشت: در حوزه رسیدگی به مساجد مشکلاتی وجود دارد بنابراین سلسله اقداماتی برای ساماندهی آنها شروع شده اما با توجه به ناکافی بودن اطلاعات مساجد و فقدان بانک اطلاعاتی جامع مشکلات موجود فقط لیست شده که به مرور بدان رسیدگی خواهد شد ولی حجم مشکلات به قدری زیاد است که رفع انها قطعاً به زمان زیادی نیاز دارد.

وی تصریح کرد: مشکلات مربوط به مساجد آذربایجان غربی از نزدیک به محضر دفتر مقام معظم رهبری نیز انتقال داده شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: متولیان امور مساجد در دستگاه‌ها و نهادهای مختلف، خیرین، جوانان و عموم مردم باید آستین بالا بزنند و به دفتر امام جمعه ارومیه برای ساماندهی مساجد کمک کنند.

قریشی با اشاره به مشکلات زیرساختی در حوزه فرهنگ گفت: کارهای مختلفی برای توسعه زیرساختهای فرهنگی به‌ویژه در بخش حوزه‌های علمیه در دستور کار قرار گرفته و در همین راستا یک شورای روحانیت نیز تشکیل شده که امید می‌رود از این طریق بخشی از معضلات فرهنگی که در جامعه وجود دارد حل شود.

وی با اشاره به دیدار دو ساعته اخیر خود با شهردار ارومیه اظهار داشت: در این جلسه ضمن شنیدن برنامه‌های شهرداری درباره جشنواره انگور دغدغه‌های دفتر نماینده ولی فقیه در حوزه فرهنگ و مسائل اجتماعی به شهردار ارومیه بیان شد تا در برگزاری این رویداد مد نظر قرار داده شود و مشکلی پیش نیاید.

در این دیدار جوانان فرهنگی آذربایجان غربی مسائل مختلفی از جمله ارتقاء جایگاه فرهنگی استان، نقش حوزه‌های علمیه و مساجد در بین مردم، تشویق جوانان به اقامه نماز، اهمیت حمایت از نیروهای انقلابی، مبارزه با ولنگاری فرهنگی، ضرورت حمایت از فعالان جبهه فرهنگی، پرهیز از اسراف در دستگاه‌های دولتی و عمومی، استفاده از نخبگان استانی در ادارات و ضرورت حمایت از آنان، استفاده از توان بازنشستگان و ضرورت تشکیل مجمع نخبگان استانی و تعامل با تشکل‌های دانشجویی را مطرح کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.