کانال مهندس سعید مهدی زاده

کانال مهندس سعید مهدی زاده

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر . خادم و دانش آموخته طرح ولایت استانی و کشوری . کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر ارومیه
کانال مهندس سعید مهدی زاده

کانال مهندس سعید مهدی زاده

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر . خادم و دانش آموخته طرح ولایت استانی و کشوری . کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر ارومیه

نامه به مهندس سعادت استاندار اذربایجان غربی

بسمه تعالی

جناب آقای مهندس سعادت

استاندار محترم آذربایجان غربی

سلام علیکم و احتراما"

مسئولین ورزشی استان بنا به ملاحظات سیاسی و شخصی و ترس از دست دادن میزهای ریاست خود . افراد کاربلد ورزش استان را فدای اختلاف سلیقه و سوء تفاهم های شخصی خود کرده اند .

یکسال از آغاز کار هیات بوکس استان با مدیریت جناب آقای نظری فرماندار شهرستان سلماس که در انتخابات فرمایشی هیات بوکس استان با حمایت مسئولین ورزشی و سیاسی استان به ریاست هیات بوکس استان جهت ادای تکلیف انتخاب شده گذشت .

در این مدت مسئولین ورزشی استان با حمایت نماینده شهرستان ارومیه در مجلس جناب آقای قاضی پور به همراه اعضاء هیات بوکس استان بخش عمده ای از توان و وقت خود را برای زدن قفل های بیشتر به پیکره ی ورزش استان و خصوصا" بوکس استان اختصاص دادند . هر چند در این مدت گام های کوتاهی جهت رفع تکلیف و کم رونق کردن بوکس استان که شاهد آن عدم استقبال مردم آگاه و فهیم و ورزش دوست استان و ارومیه از مسابقات برگزار شده بودیم . اما به نظر می رسد که این گام ها حاکی از عدم ثبات و پایداری بلند مدت برای موفقیت و رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده در ورزش استان و خصوصا" بوکس استان نبوده است . و همچنان نیازمند مدیران کارآمد و زمانی بیشتر و تغییراتی در بحث مدیریت کلان و بررسی مشکلات موجود و پیش آمده در ورزش استان می باشد . که آنهم به امید خدا با تغییرات ایجاد شده در سیاست کلان مدیریت استان با دوراندیشی دولتمردان دولت تدبیر و امید در این هیات تا دندان مسلح به انجام خواهد رسید . و ورزش استان به آرامش و اسایش لازم خود جهت پیشرفت و توسعه در سال حماسه سیاسی و اقتصادی خواهد رسید . همدلی و همکاری و ایجاد محیطی صمیمی و توام با مرام های پهلوانی بنا به ملاحظات سیاسی و شخصی در راستای ورزش از بین رفته است .

باید نگاه خود را به دور از ملاحظات سیاسی و شخصی معطوف به افراد کاربلد و امتحان پس داده که برای نزدیک ساختن دیدگاه ها و جریانات اثر گذار در ورزش استان می باشد را داشت .

بی تردید مقایسه عملکرد هیات بوکس سابق استان با هیات بوکس فعلی استان با نگرش به ضرورت گفتگوها و جلسات و برنامه های طی شده با مداخله و جریانات سیاسی بوجود آمده با یکدیگر قیاس مع الفارق است .

ولی به نظر می رسد برای تقویت و رشد هیات بوکس استان به منظور رفع اختلاف سلیقه ها و سوء تفاهم ها و تنش ها و رقابت های منفی بوجود آمده در سطح مدیریت خرد و کلان باید مدلی را برای رفع این مشکلات با تغییر کلی کابینه بوکس استان تعریف شود . و براساس آن به دور از  هرگونه تعصبات شخصی و گروهی و سیاسی با نخبگان ورزش  بوکس استان بر سر یک میز با مدیریت فرا آینده برای کاهش اختلافات و رفع کدورت های غیر ضروری تلاش کرد . هر چند که حالا خیلی دیر شده است.

گرچه کم نیستند صاحب نظرانی به دور از هر گونه تعصبات تاکید دارند باز هم با انسجام و اجمال نخبگان ورزشی بوکس استان می توان برای پیشرفت بوکس استان وضع قابل قبولی را با تغییرات کلی در بحث مدیریت کلان هیات بوکس استان ایجاد کرد . اما به نظر می رسد برخی اختلافات شخصی و سیاسی و مغرضانه که گاهی خوراک بوجود آوردن دسته های مخالف و ایجاد تنش های ناخواسته توسط افرادی که فقط به فکر امیال شخصی خودشان هستند در بوکس استان می باشد . که با گفتگو و با قبول منطق و قوانین و ضوابط و آیین نامه های ورزشی و دوری از هر گونه تعصبات قابلیت حل شدن را دارند .

ولی هر چند برخی از آقایان از روی خودخواهی که اعضاء هیات بوکس سابق را به سبب داشتن تجربه – اطلاعات و سواد ورزشی قابل قبول و پیشرفت های قابل ملاحظه ای را که در هیات بوکس استان داشتند نمی توانند قبول کنند کنار گذاشتند . در این مدت آقایان کمتر فرصت پیدا کرده اند که به سوء تفاهم ها و کج اندیشی های خودشان چاره ای بی اندیشند .

حال با گذشت یکسال از عمر هیات بوکس استان با تعیین اعضاء هیات از خودیها در پشت در های بسته با اعمال نظر آقایان سیاسی و ورزشی که به نظر خودشان و به لطف استراتژیهای به ظاهر موفق بر فرصت ها و تهدید های و نقاط ضعف و قوت هیات بوکس استان  مسلط شده اند را دیدیم که در این یکسال خروجی لازم برای ورزش و بوکس استان نداشت .

ایا حالا زمان آن نرسیده که با خارج شدن از حیاط خلوت ایجاد شده بر پیکره ی ورزش استان با تغییرات اساسی در بحث مدیریت ناکارآمد استان با کمک گرفتن از منتقدان هیاتها و افراد کاربلد مخلص در این دولت تدبیر و امید . دایره نقش آفرینی در جریان های ورزشی را در چارچوب نظام آیین نامه های ورزشی گسترش داده و مانع آن شد که برخی اختلاف سلایق باعث شنیده نشدن صدای بخشی از جامعه ورزش و بوکس استان شود .

با کنار رفتن مدیریت جزیره ای هیات بوکس استان شاید بتوان به شکل گیری توافق های لازم برای رفع سیاست  کاری های ورزشی و چالش ها و اختلافات سلیقه های  شخصی در راستای ارتقاء و پیشرفت با ایجاد دوستی و نشاط و صمیمیت و آشتی مردم فهیم و آگاه استان را در ورزش بوکس ایجاد کرد .

بی تردید آنچه که صاحبنظران بی مدعا ورزشی درباره ضرورت استحکام ساختارهای درونی و بیرونی ورزش بوکس استان اعلام کرده اند زمانی محقق می شود که انرژی ها و پتانسیل های موجود در بوکس استان به جای هدر رفتن در مسیر اصطحکاک فکری و سیاسی در هیات متمرکز در رشد و توسعه آن بکار رود . این امر بی تردید زمانی نقش مهمی در افزایش توان هیات بوکس استان خواهد داشت که افرادی که در این مدت کوتاه عمر هیات بوکس فقط جهت رسیدن به اهداف و امیال شخصی خودشان از هیچ کاری کوتاهی نکرده اند کنار گذاشته شوند .

گر چه شاید دست یافتن به نتیجه مورد نظر با حضور چنین افراد کوفه ای صفت که نان را به نرخ روز می خورند و از هیچ چیزی ابا ندارند خیلی دیر شده باشد . اما با این اوضاع ایجاد شده در عرض این یک سال برای رسیدن به نقطه اوج گذشته به مدت بیشتری نیاز خواهد بود .

ولی افرادی با اندیشه کارساز که حب مقام پرستی ندارند با دوری از افراد دورو و چاپلوس و با ایجاد وحدت و دور از سیاست بازی خواهند توانست به پیشرفت بوکس استان کمک کنند . و این مسیری است که بسیاری از استان های دیگر و هیات های موفق آنرا طی کرده اند و حالا وقت آن رسیده با نگرش به عملکرد یکساله هیات بوکس استان از نظر کمی و کیفی برای راهگشایی برای پیشرفت ورزش بوکس استان و کشور و جوانان این مرز و بوم با محوریت دولت تدبیر و امید باشیم

مهدیزاده – داور و مربی بوکس استان آذربایجان غربی

رونوشت :

1- وزارت محترم ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران – جهت اطلاع

2- فراکسیون محترم ورزش مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران – جهت اطلاع

3- فدراسیون محترم بوکس جمهوری اسلامی ایران – جهت اطلاع

4- معاونت محترم سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان غربی – جهت استحضار

5- اداره کل محترم ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی – جهت اطلاع

6- ادارات محترم ورزش و جوانان شهرستان های ارومیه . میاندوآب و ... – جهت اطلاع