کانال مهندس سعید مهدی زاده

کانال مهندس سعید مهدی زاده

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر . خادم و دانش آموخته طرح ولایت استانی و کشوری . کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر ارومیه
کانال مهندس سعید مهدی زاده

کانال مهندس سعید مهدی زاده

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر . خادم و دانش آموخته طرح ولایت استانی و کشوری . کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر ارومیه

آیت ‌الله جنتی در خطبه های نماز جمعه: معرفی متهمان نجومی مطالبه ملی است/مجلس دربرابرFATF ساکت نباشد


آیت الله احمد جنتی نماز جمعه تهران دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه مجلس دربرابر معاهدهFATFساکت نباشد، گفت:برخی باچه جرأتی به صورت محرمانه این سند را امضا کردند؟ این توافق یک تسلیم است و می‌خواهند اطلاعات مالی مارا بدست آورند.

به گزارش خبرنگار مهر آیت الله احمد جنتی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز جمعه با اشاره به مسئله حج و سالگرد فاجعه منا اظهار کرد: سال گذشته ۷ هزار نفر در سرزمین امن الهی کشته شدند. معلوم نیست دنیا به کجا می رود؟ حرم امن الهی که حتی حیوانات باید در آن امنیت داشته باشند چرا باید حجاج با لب تشنه کشته شوند و آنهایی که نیمه جان هستند را به کانتینرها بریزند؟ این اتفاق بسیار بی سابقه ای بود.

وی افزود: تعجب ما از دنیا است که ظلم‌کده و ظلمت‌کده شده است. ظلم همه جا را فراگرفته است ولی مردم دنیا نفسشان در نمی‌آید. در فاجعه منا تنها ۵۰۰ نفر از کشته ها ایرانی بودند و سایر کشته ها مربوط به کشورهای عربی و غیرعربی می شدند. چرا آن کشورها دم نزدند و تنها به یک حرف سرزبانی اکتفاکردند و خون حاجیان خود را از جباران و فرعون صفتان آل سعود مطالبه نکردند.

آیت الله جنتی  با بیان اینکه تعجب ما از دنیا است که چرا اینقدر ظلم پذیر شده است، گفت: امام(ره) فرمودند این وهابی‌های پست و از خدا بی خبر همانند خنجر هستند که همیشه از پشت به جامعه اسلامی فرورفته اند. رهبر انقلاب هم در پیام اخیرشان القابی همچون گمراهان روسیاه، غصی القلب، جنایتکار، سیاست باز، از خدا بی خبر، بی دین، بی وجدان، تجهیز کننده گروه های تکفیری و شرور و فتنه انگیز در کشورهای اسلامی را برای آل سعود بکار بردند.

 وی تصریح کرد: حجاج در روز عید قربان رمی جمرات می‌کنند، ما هم اگر بتوانیم باید در اینجا رمی جمرات درست کنیم، یعنی یک ستونش شیطان و یک ستون آن هم آل سعود باشد. سعمودی ها استحقاق رمی را دارند. البته عمر آل سعود به سر آمده است و طولی نمی‌کشد که به سزای اعمال خودشان می‌رسند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: امروز جاهلیت قبل از اسلام در حال تکرار شده است. حضرت ابراهیم(ع) کعبه را برای توحید و خداپرستی بنا کرد ولی عده‌ای آمدند بت‌ها را در آنجا نصب کردند. امروز هم کعبه به دست کسانی افتاده است که از اولاد و اعقاب همان ابوجهل‌ها و ابولهب‌ها هستند. ما هرچه می‌توانیم باید از آل سعود اظهار تنفر کنیم. راهپیمایی امروز علیه آل سعود و آل خلیفه هم که در سراسر کشور برگزار می شود تظاهرات به جایی است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مساله فیش های نجومی گفت: من نمی‌دانم چطور در جمهوری اسلامی این اتفاقات می‌افتد؟ چطور بیت المال را با اسم و رسم و بدون اسم و رسم حراج می کنند و به جیب می‌زنند و کسی هم نظارتی ندارد؟ مجلس در این ماجرا کجاست؟ من به نمایندگان مجلس گفتم شما وظیفه نظارت دارید و اگر نظارت می کردید این اتفاقات نمی افتاد.

آیت الله جنتی تاکید کرد: معرفی متهمان فیش های نجومی خواست همه مردم و یک مطالبه ملی است و مربوط به یک جریان و دو جریان سیاسی نیست. باید مقدار اتهامات این افراد مشخص شود و به اطلاع کلیه مردم به صورت شفاف برسد. عدالت باید بصورت قاطع اجرا شود.

وی تصریح کرد: امروز باید با خوی اشرافی گری مقابله شود. من نمی‌خواهم راجع به مقاماتی که اینها زیر نظر آنها کار می‌کردند صحبت کنم. متاسفانه خوی اشرافی گری در برخی مقامات حاکم است. مسئله فیش های نجومی موجب سلب اعتماد مردم خواهد شد، اگر دولت می‌خواهد اعتماد مردم را داشته باشد، باید موجبات سلب اعتماد مردم را از بین ببرد. امروز هر سه قوه باید به این مساله رسیدگی کنند. رسانه ها نیز در این مسئله خوب عمل کردند و باید قضیه را در آینده هم پیگیری کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه گفتند با متهمان این پرونده برخورد می‌شود ولی عمل نشد، گفت: تنها با 14، 15 مورد بیشتر در پرونده فیش های حقوقی برخورد نکردند. این همه سرو صدا که برای این تعداد نبود. باید با متهمان دیگر این پرونده هم برخورد شود. ماجرای صندوق توسعه ملی مسئله عجیبی بود و طی دو سه سال اخیر یک جهش عجیبی در این صندوق برای بالا کشیدن اموال بیت المال و برداشت 57 میلیونی به وقوع پیوست. این ها مصیبتی است که بر مردم و نظام وارد می‌شود.

آیت الله جنتی با بیان اینکه برخی از متهمان پرونده فیش های نجومی عضو۲۳ هیئت مدیره عضو بودند، گفت: دستگاه‌هایی که به زیان‌دهی افتاده بودند به این افراد پاداش می‌دادند.

وی با اشاره به واگذاری املاک ادعایی مربوط به شهرداری تهران هم گفت: البته مواردی از قبیل مسئله املاک هم هست که باید پیگیری شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به انتشار فایل صوتی آیت الله منتظری در حمایت از منافقین افزود: برخی فایل صوتی آن شیخ ساده لوح که دل امام(ره) را خون کرد منتشر کردند و نظام و امام را محکوم ساختند که خدا از سر تقصیرات آنها نگذرد. این فایل حربه ای شد به دست منافقین تا از طریق آن بتوانند نظام اسلامی را محکوم کنند.

آیت الله جنتی با بیان اینکه منافقین امروز تحت حمایت انگلیس، فرانسه و آمریکا هستند، گفت: آنها ۱۷ هزار نفر را شهید کردند و شهدای محراب را از ما گرفتند. امروز کشورهای استکباری، منافقین را رشد می‌دهند و تربیت و تقویت می‌کنند.

وی با اشاره به اعدام منافقین در سال ۶۷ گفت: امام حکم اسلام را اجرا کرد. مهدی هاشمی هم که در آن دوران اعدام شد با حکم امام بود. صاحب این فایل صوتی را هم امام قاطعانه و به صورت آنی عزل کردند و گفتند عکس او را از دیوار پائین بیاورید. همه در آن زمان بهتشان زد ولی امام به حق کار کردند زیرا او منشاء فساد بود و امام خواستند ریشه فساد را بکنند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: برخی می‌گویند رافت اسلامی، اما اسلام هم رافت و هم خشونت دارد. اگر به منافقین مجال داده می شد ریشه نظام را می کندند. امام فرمودند این‌ها باید ریشه کن شوند تا ریشه‌های نظام باقی بماند.

آیت الله جنتی در ادامه با اشاره به مسئله معاهده اف ای تی اف گفت: آنها با FATF می خواهند به بهانه مبارزه با پولشویی اطلاعات مالی و بانکی را به دشمن بدهند و قصد دارند ما بدست خودمان افراد و نهادهای انقلابی که دشمن آنها را نمی‌پسندد تحریم کنیم. آنها می‌خواهند ما سپاه را تحریم کنیم. قصد دارند ما قرارگاه خاتم الانبیاء را با این همه خدمات زیادی که کرده است، تحریم کنیم.

وی گفت: مجلس نباید در این ماجرا ساکت باشد. مجلس در این قضیه هم حق نظارتی دارد و باید حق نظارتی خود را اعمال کند. اگر این معاهده اتفاق بیافتد ما باید فاتحه خیلی مسائل را بخوانیم و درقابل دشمن تسلیم شویم. یعنی برای اینکه آمریکا از ما راضی شود باید خودمان، خودمان را تحریم کنیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ۸۷ فرد و نهاد با امضای این موافقتنامه تحریم می شوند، افزود: برخی با چه جرأتی برخلاف مصالح ملی به صورت محرمانه این سند را امضا کردند؟ آنها باید امضای خود را پس بگیرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.