کانال مهندس سعید مهدی زاده

کانال مهندس سعید مهدی زاده

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر . خادم و دانش آموخته طرح ولایت استانی و کشوری . کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر ارومیه
کانال مهندس سعید مهدی زاده

کانال مهندس سعید مهدی زاده

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر . خادم و دانش آموخته طرح ولایت استانی و کشوری . کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر ارومیه

اکبر احدی: در المپیک به چیزی غیر از بازی‌ها فکر نخواهم کرد


اکبر احدی

اکبر احدی مربی تیم ملی بوکس ایران در المپیک ریو گفت: روزبهانی استحقاق کسب مدال را دارد اما دلسرد شده است.

مربی بوکس ایران در بازی‌های المپیک 2016 ریو گفت: احسان روزبهانی روحیه، توان و استحقاق کسب مدال المپیک را دارد اما در این مدت کمی دلسرد و کم انگیزه شده است.

اکبر احدی در گفت و گو با ایسنا، درباره شرایط احسان روزبهانی بوکسور وزن 81 کیلوگرم ایران در المپیک ریو اظهار کرد: احسان 27 رقیب در المپیک دارد که بسیاری از آن‌ها عناوین و مدال‌های مهمی دارند اما با این وجود می‌گویم که احسان به لحاظ تجربه هیچ چیزی از حریفان خود کم ندارد. او تجربه حضور در مسابقات مختلف آسیایی و جهانی و همچنین بوکس حرفه‌ای را در کارنامه دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا احسان روزبهانی می‌تواند مدال المپیک را کسب کند؟ افزود: با تمام شناختی که از احسان دارم، می‌گویم که او توان و استحقاق کسب مدال را دارد و اگر همان انگیزه و روحیه چهار سال قبل را داشت حتماً در ریو مدال می‌گرفت اما متاسفانه کمی بی‌انگیزه و دلسرد شده است.

مربی تیم ملی بوکس ایران در المپیک ریو گفت: ما تمام تلاش خود را گذاشته‌ایم تا در این مدت باقی مانده تا المپیک احسان را از لحاظ ذهنی و روحیه و انگیزه آماده کنیم و این ضعف‌های اندک را هم برطرف کنیم. او هیچ چیزی از حریفان کم ندارد و امیدوارم در المپیک از لحاظ روحیه همان روزبهانی چهار سال قبل باشد.

وی درباره این که این دوره از بازی‌های المپیک را چطور می‌بیند؟ افزود: من در المپیک 2008 پکن به عنوان مربی در کنار غلامرضا کریمی بودم و قطعاً از تجربه آن دوره بازی‌ها برای کسب نتیجه بهتر در ریو استفاده خواهم کرد.

احدی درباره اینکه حریفان اصلی احسان روزبهانی در المپیک ریو از کدام کشورها هستند؟ ادامه داد: بازی‌های المپیک بالاترین سطح مسابقات در جهان است و همه می‌آیند که بهترین نتیجه را بگیرند و هیج کس نمی‌آید که فقط حضور در المپیک را به کارنامه‌اش اضافه کند. هیچ حریفی را نباید دست کم گرفت و احسان هم این را می‌داند.

وی با تاکید بر این که هر راند مبارزه احسان روزبهانی در المپیک ریو حکم یک فینال را دارد ، در ادامه خاطر نشان  کرد: ما با تمام توان می‌رویم تا در المپیک بهترین نتیجه را بگیریم. در این بازی‌ها هر راند برایمان یک فینال است و با برنامه خاصی مبارزه خواهد کرد. برای کسب مدال المپیک ریو، فینال‌های زیادی پیش‌رو داریم.

احدی درباره احساس‌اش از حضور دوباره در بازی‌های المپیک، تاکید کرد: خیلی خوشحالم که دوباره از نزدیک می‌توانم جو این بازی‌ها را لمس کنم. یکی از آرزوهای هر ورزشکار و مربی این است که بتواند در المپیک شرکت کند. حضور در این بازی‌ها افتخار بزرگی است که به نمایندگی از بوکس ایران نصیب من شده است. برای رسیدن به ریو خیلی زحمت کشیدم و امیدوارم شرمنده مردم نشوم. با دعای خیر مردم و تلاش احسان روزبهانی دل مردم ایران را شاد خواهیم کرد.

مربی تیم ملی بوکس ایران در المپیک ریو گفت: یک تجربه مهم من در المپیک پکن این بود که نباید در جریان بازی‌های المپیک به چیزی غیر از این بازی‌ها فکر کنم. همین چند روز قبل سپهوند که در پکن فاصله کمی تا مدال داشت اعتراف کرد قول‌هایی که قبل از مسابقه سوم به او داده شد باعث شد تا تمرکزش به هم بریزد و حذف شود. ما نباید این اشتباه را تکرار کنیم.


وی گفت: همه تمرکز ما باید معطوف المپیک باشد. احسان روزبهانی باید از همه حواشی و حرف‌ها و قول‌ها دور باشد و با تمام توان و تمرکز بالا فقط و فقط به انجام مبارزه‌ای خوب فکر کند. من باید کاری کنم که احسان فکر نکند که اگر مبارزه‌ای را برد چه خواهد شد و چه قول‌هایی به او داده می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.