کانال مهندس سعید مهدی زاده

کانال مهندس سعید مهدی زاده

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر . خادم و دانش آموخته طرح ولایت استانی و کشوری . کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر ارومیه
کانال مهندس سعید مهدی زاده

کانال مهندس سعید مهدی زاده

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر . خادم و دانش آموخته طرح ولایت استانی و کشوری . کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر ارومیه

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: دستاوردهای نظام نظیر مذاکرات هسته ای، باعث عزت وسربلندی ایران شده است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه دستاوردهای به برکت جمهوری اسلامی پس از 300 سال به دست آمده است، گفت: اینکه در برجام همه قدرت ها آمدند و با ما بر سر میز مذاکره نشستند، این عزت و سربلندی برای ایران است.

به گزارش ایرنا از سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز، سردار سرلشکر محسن رضایی صبح شنبه در همایش سیاسی استانی سپاه استان البرز، خاطرنشان کرد: امنیت و اقتدار از جمله مهم ترین دستاوردها بوده است. برای مذاکره با ایران پنج شش کشور با ما سر یک میز می نشینند، در زمان قدیم فقط کشورهایی مثل الجزایر با ما طرف مذاکره می شدند و این تحقیر بود.
وی با بیان اینکه عصا و بازوی رهبری نیروهای انقلابی سپاه و بسیج هستند، گفت: از سوریه و یمن تا در داخل کشور، پاسداران انقلاب هستند که از ارزش ها و دستاوردهای انقلاب در مقابل انحرافات دفاع می کنند.
رضایی با اشاره به اینکه لشکر و سپاه استان البرز کارنامه بسیار خوبی دارند، افزود: سپاه کرج و استان البرز از قدیمی ترین سپاه های ایران اسلامی است که از همان روزهای اول پیروزی انقلاب تشکیل شد.
وی اظهار داشت: استان البرز در دوران دفاع مقدس شهدایی چون آجرلو، کلهر و احسانی نژاد و شهدای مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده است و در عملیات های زیادی پاسداران کرج شرکت داشتند که نزدیک به 19 یا 20 عملیات لشکر 10 سید الشهدا (ع) شرکت داشت.
فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس، افزود: وقتی وارد سپاه شدیم بحث بود که چه روزی را به عنوان روز پاسدار انتخاب کنیم که در سال اول انقلاب، هر نهاد و سازمانی یک روز را پیشنهاد می کرد و پیشکسوتان سپاه، روز میلاد امام حسین (ع) را انتخاب کردند و متعهد شدند که تا آخر حسینی بمانند و ما خستگی ناپذیر هستیم چون تعهدی حسینی به جمهوری اسلامی، مردم و ولایت فقیه داده ایم و خستگی ناپذیری مهمترین ویژگی سپاه است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این موضوع که امروز می خواهیم روی نظام جمهوری اسلامی گفت و گویی داشته باشیم، ارزش ها و دشمنانش را بشناسیم و ببینیم کجای تاریخ ایستاده ایم، گفت: باید بار دیگر به پشت سرمان نگاه کنیم و ارزش هایمان را بشناسیم.
وی ادامه داد: به خصوص وقتی نگاه می کنیم که اخیرا ترکیه برای پنجمین بار با کودتا مواجه شده است و اوضاع اسفناک در سوریه، عراق، بحرین، افغانستان و پادشاهی عربستانی را می بینیم، این موقعیت خوبی است که جمهوری اسلامی را بار دیگر بشناسیم.
سرلشکر رضایی افزود: با کودتای ترکیه، غرب زده ها در خودشان فرو رفته اند که چرا با جمهوری اسلامی مخالفت می کنیم، در حالی که ثبات سیاسی و دموکراسی جمهوری اسلامی مثال زدنی است، امنیت و رفتار درست در روابط بین الملل ایران مورد تایید بسیاری از ملت ها و کارشناسان است و باید جمهوری اسلامی را از منظر ارزش ها و دستاوردهایش دوباره ارزیابی کرد.
استاد دانشگاه امام حسین (ع) گفت: جمهوری اسلامی چند ارزش مهم در خود دارد که در نگاه به بیرون، ما چند حرف مهم داریم، نخست اینکه مرزهای بین الملل را به رسمیت بشناسید و با جنگ و خونریزی وارد کشورها نشوید، زیرا همه مرزهای بین الملل محترم هستند و ما به همین دلیل با جنگ ها مخالفیم و دلیل اصلی ما برای مخالفت با عربستان، حمله این کشور به یمن و تجاوز به حقوق یک ملت است.
وی خاطر نشان کرد: اصل دومی که ما دنبال می کنیم، احترام به انتخاب مردم است زیرا ما مردم سالاری را قبول داریم و کودتاگری را قبول نداریم و از اصول حمایت می کنیم، زیرا باید به انتخاب مردم احترام گذاشت و بر این اساس از آل خلیفه می خواهیم که به مردم خودش احترام بگذارد.
این مقام مسئول با رد اتهامات اخیر دولت بحرین به ایران، خاطر نشان کرد: ما در بحرین دخالتی نکردیم، اما انتقاد که می توانیم بکنیم که چرا هر بحرینی یک رای ندارد زیرا تبعیض مذهبی در بحرین را قبول نداریم.
دبیر تشخیص مصلحت نظام گفت: مساله سوم استقلال کشورهاست، سوریه استقلال دارد، عراق استقلال دارد و ما به این دولت ها که از ما کمک خواسته اند کمک می کنیم، چون دولت های مشروع کمک خواسته اند، در عین حال کنسولگری عربستان در شمال عراق به منظور مداخله در امور ایران و عراق به حزب کوموله کمک می کند و تروریست به ایران، اعزام می کند که با هوشیاری نیروهای انقلاب، با شکست مواجه شده است.
وی ادامه داد: ما این اعتقادات را داریم و با عربستان که به این اصول متعهد نیست و شرورترین حکومت روی زمین هستند که با جنون خود منطقه را به آشوب می کشند، مخالفیم.
رضایی افزود: در داخل ارزش نظارت دینی، اولین ارزش است، مردم سالاری دینی یک ارزش است، شورای نگهبان وظیفه نظارت بر انتخابات را بر عهده دارد، اگر کسی به این مردم سالاری اعتراض ساختار شکن داشته باشد، در مقابل جمهوری اسلامی قرار می گیرد و کسانی که این ارزش را به صورت غیرقانونی مخدوش کنند، جمهوری اسلامی در مقابلشان می ایستد، اما کسانی با ما دوست هستند که ارزش های ما را حفظ می کنند.
وی در ادامه با اشاره به مسئله استقلال کشور، گفت: با هر کسی که بخواهد نفوذ کرده و ما را وابسته کند، دشمن هستیم و این را نمی پذیریم که گروهی بخواهد بر خلاف استقلال گام بردارد، نمی پذیریم.
محسن رضایی عدالت را سومین ارزش جمهوری اسلامی در داخل دانست و خاطر نشان کرد: اگر حقوق های چند ده میلیونی داده شود و عده ای محتاج نان شب باشند، از عدالت به دور است و مبارزه با ظلم، فقر، فساد نیز از ارزش های ما است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نکته اساسی این است که ولایت فقیه هم از مهمترین ارزشهاست و هم پاسدار ارزش ها، گفت: این ارزش ها توسط ولایت فقیه حفظ می شود، هم ارزش های بیرونی و هم ارزش های درونی و در وهله اول توسط امام و رهبری حفظ شده است.
سرلشکر پاسدار رضایی با مقایسه دستاوردهای جمهوری اسلامی با کشورهای منطقه، گفت: بعضی می گفتند که نظام ترکیه بهتر از نظام ایران است، چون اقتصاد پیشرفته تری دارد، حالا ببینند که در کودتا ده ها نفر کشته شدند و دستگیری های ترکیه از بیست هزار نفر گذشته است و معلوم نیست چه زمانی به ریل قبل باز می گردند.
وی در ادامه گفت: اختناق عربستان را ببینید، در داخل کشورهای دوست غرب ببینید چه دیکتاتوری حاکم است. در مقایسه با اطراف از نظر ثبات سیاسی و رعایت اصول ارزشی، ما سر هستیم و بسیار جلوتریم.
فرمانده اسبق کل سپاه افزود: ما اکنون با منفورترین دشمنان بشر می جنگیم. دشمنی که کودک 12 ساله را که سر می برد و خلبان اردنی را در قفس به آتش می کشد، ما با منفورترین ها می جنگیم، ما با آمریکایی روبرویی هستیم که دروغ می گوید و پشتیبان عربستان و رژیم کودک کش اسرائیل است.
استاد دانشگاه امام حسین (ع) افزود با اشاره به ضرورت استفاده از نیروهای انقلاب در اقتصاد کشور، گفت: اگر به جمهوری اسلامی در اقتصاد ایراد وارد می کنند ما این را نمی پذیریم چون ما در تحریم بودیم و با کارشکنی لیبرال ها و تکنوکرات ها مواجه بودیم و مقاومت منفی که حالا نیز موجب رکود شده، نتیجه کارشکنی داخلی و تحریم بیرونی است که این عوامل با هم مانع رشد اقتصاد ما شد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی، گفت: اگر چشم انداز و سیاست های کلی رهبری اجرایی می شد، پیشرفت اقتصاد ما 10 برابر شده بود و اگر سیاست های نظام ورهبری اجرایی نشود، بیکاری و تبعیض بر جای خود باقی می ماند.
وی تصریح کرد: امیدواریم روزی برسد که همانند دفاع و اقتدار، در اقتصاد و فرهنگ هم شکوفا شویم، با همه کارشکنی ها پیشرفت خوبی داشته ایم، پیشرفتی که در حالت محاصره و کارشکنی ها بوده است و نتیجه می گیرم جمهوری اسلامی ایران، بهترین نظام سیاسی برای ملت ایران و منطقه خواهد بود.
در ابتدای این مراسم سردار علی استاد حسینی، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) ضمن خوش آمد به دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و ذکر خاطراتی از مجاهدت های سرلشکر رضایی در دوران دفاع مقدس، گزارشی از وضعیت سپاه استان ارائه کرد.
در پایان این مراسم با حضور دکتر رضایی از تعدادی از مدافعین حرم، تجلیل شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.