کانال مهندس سعید مهدی زاده

کانال مهندس سعید مهدی زاده

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر . خادم و دانش آموخته طرح ولایت استانی و کشوری . کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر ارومیه
کانال مهندس سعید مهدی زاده

کانال مهندس سعید مهدی زاده

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر . خادم و دانش آموخته طرح ولایت استانی و کشوری . کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر ارومیه

حجت الاسلام ماندگاری : ملاک انتخاب همسر از نگاه دین سه ویژگی دیانت،طهارت و لیاقت همرا با مهریه کم است

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در بیست و یکمین دوره از طرح ولایت کشوری اظهارداشت: روایتی از نبی مکرم اسلام داریم که اگرجوانی که خودش را در میان گناه کنترل کند مثل شهید است.

  حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در جمع دانش پژوهان بیست و یکمین دوره از طرح ولایت کشوری به طرح مبحث ازدواج از نگاه فهم دینی پرداخت.

وی این نگاه را در سه محور مورد بررسی قرار داد و عنوان داشت: این سه محور شامل ضروری بودن، شرط کمال و عامل آرامش است.

ماندگاری افزود: ضروری بودن ازدواج برای تأمین سه نیاز جنسی، عاطفی و شخصیتی است. در نگاه دینی به تربیت، سه دوره هفت ساله را تبیین کردند که هفت سال اول فرزند مانند امیر است و باید با او مخالفت نکرد و به خواسته هایش با بازی جهت و پاسخ داد. در هفت سال دوم نگاه آموزش پذیری در فرزند وجود دارد و در هفت سال سوم فرزند مسئولیت پذیر می شود که بهترین سن برای ازدواج دوره و در سن 21 سالگی است.

وی در ادامه ملاک های انتخاب همسر از نگاه دین را عنوان کرد و بیان داشت:  سه ویژگی دیانت، طهارت و لیاقت همرا با مهریه کم و رعایت شش گام طهارت دوران جوانی، رفاقت با والدین، تحقق معیارها، انتخاب صحیح، کارگردانی درست و عوامل معنوی مانند توکل به خدا، واگذاری کار به خدا و توسل از جمله ملاکها و گامهای انتخاب همسر در اسلام است.

وی با بیان اینکه در این راه توکل و توسل نقش مهمی دارد  راه های توسل را نماز، روزه، صدقه، استغفار، دعا، قرائت قرآن، اهل بیت(ع) و ذکر دانست.

حجت الاسلام ماندگاری آیات 24 تا 27 سوره قصص را کلید ازدواج آسان دانست و علت عدم اجازه اسلام برای محبت پیش از ازدواج را تبعات منفی بعد از آن دانست و اضافه کرد: کسب معرفت قبل از ازدواج شامل تحقیقات، گفتگو در خواستگاری  و استفاده از نقش خانواده و مشاور است.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان  تخصص های شیطان را مورد بررسی قرار داد و افزود:شیطان با روشهایی مثل  نیاز شناسی، ظاهرشناسی و سواستفاده از ارزش ها به جنگ با عزت نفس انسان برمی خیزد و باید با عفت نفس با گناه مقابله و آن را کنترل کرد که پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: جوانی که خودش را در میان گناه کنترل کند مثل شهید است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.