کانال مهندس سعید مهدی زاده

کانال مهندس سعید مهدی زاده

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر . خادم و دانش آموخته طرح ولایت استانی و کشوری . کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر ارومیه
کانال مهندس سعید مهدی زاده

کانال مهندس سعید مهدی زاده

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر . خادم و دانش آموخته طرح ولایت استانی و کشوری . کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر ارومیه

دبیر شورای فرهنگ عمومی: وضعیت کنونی اخلاق در جامعه مطلوب نیست

خبرگزاری فارس: وضعیت کنونی اخلاق در جامعه مطلوب نیست

دبیر شورای فرهنگ عمومی از وضعیت اخلاقی جامعه در فضاهای واقعی و مجازی انتقاد کرد و گفت: وضعیت اخلاقی کنونی جامعه ما مطلوب جمهوری اسلامی و کشور اسلامی نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت الاسلام سید حسین شاه‌مرادی بعد از ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: شورای انقلاب فرهنگی ظرف دو سال گذشته با برگزاری برنامه‌های منسجم و منظم کار خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: بسیاری از دستگاه‌های اجرایی با موازی‌کاری در حوزه فرهنگی ضعیف عمل کرده و انسجام لازم در خصوص اجرای صحیح برنامه‌های فرهنگی را ندارند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی تصریح کرد: یکی از وظایف شورای انقلاب فرهنگی انجام برنامه‌های منسجم در دستگاه‌های اجرایی بوده و این برنامه‌ها در برخی از دستگاه‌ها ضعیف و در برخی از دستگاه‌ها نیز مطلوب است.

این مسؤول، قرارگاه فرهنگی نماز جمعه در استان‌های کشور را به عنوان بازوان اصلی شورای انقلاب فرهنگی عنوان کرد و افزود: بنا بر اعلام مقام معظم رهبری تعبیر قرارگاه برای نماز جمعه به این علت است که ما در حال یک مقابله‌ معنوی، اعتقادی و ایمانی و سیاسی هستیم.

شاه‌مرادی به بحث سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری 27 سر فصل را در خصوص سبک زندگی بیان فرمودند و بسیاری از کاستی‌های موجود در سبک زندگی کنونی جامعه را بیان فرمودند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های مختلف در خصوص ترویج سبک زندگی اسلامی برنامه‌های مختلفی را ارائه کردند ولی باید توجه داشت که این برنامه‌ها کافی و مطلوب نیست.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خاطرنشان کرد: هجمه‌های فرهنگی که از سوی دشمنان انقلاب اسلامی از طریق جنگ نرم وارد کشور می‌شود سبب تغییر سبک زندگی مردم شده و در این بین مباحث آداب و رسوم مردم از طریق شبکه‌های ماهواره تغییر یافته است.

این مسؤول با بیان این‌که آذربایجان غربی به سبب اینکه با سه کشور همسایه بوده و دارای تنوع زیستی از لحاظ قومیتی و ادیان است، افزود: آذربایجان غربی به دلیل همسایگی با کشورهای منطقه با تهدیدهای فرهنگی بسیاری مواجه بوده که این تهدیدها باید به وسیله دستگاه‌های فرهنگی و نظارت نماینده ولی فقیه در استان خنثی شود.

وی به برخی از آسیب‌های اجتماعی که سبب به خطر افتادن جامعه کنونی شده است اشاره کرد و گفت: در حال حاضر از جمله مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی مسأله طلاق بوده و ما شاهد افزایش روزافزون آمار طلاق و کاهش آمار ازدواج در کشور هستیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی به قانون عفاف و حجاب در شورای انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: قانون عفاف و حجاب مصوبه شورای فرهنگی عمومی بوده و 27 دستگاه اجرایی را موظف به اجرایی این قانون کرده است.

این مسؤول به نقش اساسی خانواده‌ها در ترویج عفاف و حجاب تاکید کرد و گفت: برای اینکه بتوانیم جامعه‌ای داشته باشیم که در آن حجاب و عفاف رعایت شود لازم است خانواده‌ها و صدا و سیما و آموزش و پرورش همکاری منسجم داشته باشند.

شاه‌مرادی خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم دشمنان قصد از بین بردن ایمان مردم کشور ما را دارند زیرا زمانی که ایمان از دل مردم بیرون رود حیا آنان نیز از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه عفاف مخصوص تمام مردم است، تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم که لایه زرین عفاف حیا است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی از وضعیت اخلاقی جامعه در فضاهای واقعی و مجازی انتقاد کرد و تصریح کرد: وضعیت اخلاقی کنونی جامعه ما مطلوب جمهوری اسلامی و کشور اسلامی نیست.

این مسؤول تاکید کرد: تا زمانی که مسؤولان کشور و سایت‌ها مسائل اخلاقی رعایت نکنند و دیوارهای اخلاقی در مهد کودک‌ها و مدارس تخریب شده باشد نمی‌توان انتظار داشت که وضعیت اخلاقی در جامعه مطلوب باشد.

شاه‌مرادی به برخی از بداخلاقی‌های کاربران فضای مجازی اشاره کرد و گفت: عدم شناخت فضای مجازی سبب شده است که کاربران درک درستی از فضای مجازی نداشته باشند و به این درک نرسیده باشند که دیوار فضای مجازی شیشه‌ای است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.