کانال مهندس سعید مهدی زاده

کانال مهندس سعید مهدی زاده

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر . خادم و دانش آموخته طرح ولایت استانی و کشوری . کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر ارومیه
کانال مهندس سعید مهدی زاده

کانال مهندس سعید مهدی زاده

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر . خادم و دانش آموخته طرح ولایت استانی و کشوری . کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر ارومیه

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی مطرح کرد: برخورداری از اخلاق اسلامی در جامعه با قرائت و عمل به صحیفه سجادیه

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: قرائت صحیفه سجادیه و عمل به آن تا اندازه زیادی به فرد کمک می‌کند تا اخلاق اسلامی داشته باشد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی در جلسه اخلاق که به میزبانی  سرپرستی بانک ملی برگزار شد، گفت:  برای قرائت و عمل کردن به آن در ابعاد مختلف زندگی خود باید قدم‌هایی برداریم چرا که در این صورت به معنای واقعی کلمه از اخلاق اسلامی در جامعه  برخوردار خواهیم شد.

وی متقن‌ترین متن که بیشترین وثوق و اطمینان نسبت به آموزه‌ها و محتوای آن را می‌توان داشت بعد از قرآن کریم کتاب شریف صحیفه سجادیه دانست و گفت: محتوای کتاب صحیفه سجادیه توسط امام معصوم (ع) بیان شده و توسط امام معصوم (ع) نوشته شده است به همین دلیل تا این اندازه متقن، مستند و قابل اعتماد است.

امام‌جمعه ارومیه با اظهار اینکه صحیفه سجادیه تنها کتاب دینی با گوینده و نگارنده معصوم (ع) به شمار می‌رود، ادامه داد: این کتاب مشتمل بر 54 دعا از امام سجاد (ع) می‌باشد که در قالب دو نسخه از امام باقر (ع) و زید شهید به رشته تحریر در آمده است.

وی با اشاره به اینکه در نشست و دیدار اخیر دانشجویان با رهبر معظم انقلاب که در ماه مبارک رمضان برگزار شد، ایشان جوانان را به مطالعه صحیفه سجادیه و تامل در محتوای آن دعوت کردند، ادامه داد: ما نیز باید به سهم خود از این چشمه جوشان معرفت سیراب شویم.

استاد دانشگاه و حوزه‌های علمیه استان به ارزش و منزلت صلوات فرستادن نزد ذات اقدس الهی اشاره کرد و ادامه داد: به ویژه زمانی که حاجتی را از خداوند بلندمرتبه داریم باید بسیار صلوات فرستاد تا مقبول درگاه احدیت قرار گیرد.

وی شرکت کردن در نماز جماعت و صلوات فرستادن بر پیامبر اکرم (ص) را دارای پاداش بی‌نهایت دانست و اضافه کرد: بنابراین نباید از آن غفلت کنیم، چرا که در این صورت می‌توان برای کامل کردن درجه ایمان و بالا بردن وزن اعمال نیک قدم‌هایی برداشت.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی بر لزوم تلاش برای تقویت ایمان تأکید کرد و گفت: ایمان هم مراتب و درجاتی دارد به طوری که یک عده به واسطه بروز مشکل، به دست آوردن اموال ایمان خود را از دست می‌دهند، ولی از طرف دیگر کسانی هستند که نمی‌توان ایمانشان آن را از آنها گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.