کانال مهندس سعید مهدی زاده

کانال مهندس سعید مهدی زاده

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر . خادم و دانش آموخته طرح ولایت استانی و کشوری . کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر ارومیه
کانال مهندس سعید مهدی زاده

کانال مهندس سعید مهدی زاده

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر . خادم و دانش آموخته طرح ولایت استانی و کشوری . کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر ارومیه

«روز قدس، زندگی مسئولانه» . ابوشریف: امنیت رژیم صهیونیستی را هدف گرفته‌ایم

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، گفت: رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی امنیت در سرزمین‌های اشغالی توطئه‌ها و سیاست‌های مختلفی را پایه‌ریزی کرده است، از جمله عادی کردن روابط با برخی کشورهای مهم عربی و ترکیه اما نتوانسته است به امنیت و ثبات مورد نظرش دست بیابد و ما همین مسأله را هدف‌گذاری کرده‌ایم.


به گزارش ایسنا، ناصر ابوشریف در نشست عملی «روز قدس، زندگی مسئولانه»، گفت: رژیم صهیونیستی با وجود حمایت گسترده جهانی همچنان از بحران بی‌ثباتی و ناامنی در داخل سرزمین‌های اشغالی رنج می‌برد و به همین دلیل خشونت بر علیه مردم فلسطین را افزایش داده است.

وی برگزاری کنفرانس‌های متعدد امنیتی، عادی کردن روابط با برخی کشورهای مهم عربی، دشمن جلوه دادن جمهوری اسلامی ایران، سیطره بر جنبش‌های مقاومت اسلامی و پایان دادن به منازعاتش با ترکیه را از نشانه‌های تداوم ناامنی و بی‌ثباتی رژیم صهیونیستی برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: این‌که مقام معظم رهبری گفته‌اند این رژیم جعلی طی 25 سال اینده نابود خواهد شد، سخن دقیقی است. تمام دیوانه‌هایی نظیر جبهه النصره و داعش اگر روزی رویکرد خود را به سمت رژیم صهیونیستی تغییر دهند، این رژیم جعلی بیش از چند روز نمی‌تواند دوام بیاورد. این گروه‌ها تجربه 6 سال جنگ در منطقه را اندوخته‌اند که این تجربیات از تجربیات نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی به مراتب ارزنده‌تر و کاربردی‌تر است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، تاکید کرد: اگر امت اسلامی با هم متحد شوند، رژیم صهیونیستی به صورت خودکار نابود خواهد شد و اصلاً نیازی به اقدام علیه این رژیم جعلی نخواهد بود.

وی گفت: مهاجرت معکوس به دلیل اوضاع امنیتی رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد. بر اساس آمار 700 هزار یهودی که شناسنامه رژیم صهیونیستی را در اختیار دارند خارج از سرزمین‌های اشغالی زندگی می‌کنند که تمایلی به سکونت در سرزمین‌های اشغالی ندارند. جمع زیادی از یهودی‌ها در سراسر جهان پشت دیوار سفارت آمریکا مدت ها در صف می‌ایستند تا بتوانند تابعیت آمریکایی بگیرند. سران رژیم صهیونیستی در تلاش‌اند به هر نحو ممکن این چالش را حل کنند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی در تلاش است یهودی‌ها را از سراسر جهان به شهر قدس بیاورد. به این منظور تسهیلات گسترده‌ای را در حوزه بانکی، زمین و مسکن پیش‌بینی کرده است. زندگی در تل‌آویو همانند تهران بسیار گران است. به همین دلیل سران رژیم صهیونیستی با پیش‌بینی تسهیلات بانکی و نازل کردن قیمت زمین و مسکن در شهر قدس در تلاش‌اند یهودی‌ها را در سراسر جهان به این شهر بکشانند. البته عملیات‌های رزمندگان جنبش مقاومت اسلامی، حماس و حزب‌الله بر این روند تأثیر منفی داشت است اما سران رژیم صهیونیستی با اعطای دعوتنامه و تسهیلات در تلاش‌اند اسکان یهودی‌ها در قدس را تسریع ببخشند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، با تبیین توطئه‌ها و سیاست‌های خصمانه رژیم صهیونیستی بر ضد مردم فلسطین، گفت: سران رژیم صهیونیستی با ایجاد 630 پست کنترل در داخل کرانه باختری و احداث دیوار حائل در اطراف شهر قدس در پی جلوگیری از هر گونه عملیات توسط جنبش‌های فلسطینی و سخت‌تر کردن زندگی بر مردم مسلمان این شهر هستند.

وی با اشاره به بهبود برد موشک‌های فلسطینی، گفت: در جنگ 51 روزه در سال 2014 که طولانی‌ترین جنگ حماس بود، قوا و توان این جنبش مقاومت به شدت تقلیل یافت. در حالی که در آن مقطع وضعیت مادی و دسترسی به شبکه تونل‌های زیرزمینی نیز بهتر از وضعیت فعلی بود. با این حال گروه‌های مقاومت اسلامی هر چند محدود موفق به بهبود برد موشک‌های خود شدند. در حال حاضر بلندترین برد موشک‌هایمان 180 کیلومتر است اما موشک‌های با برد 160 کیلومتر، 60 کیلومتر و 40 کیلومتر به تعداد زیاد در اختیار داریم اما این موشک‌ها در برابر جنگ‌افزارهای رژیم صهیونیستی بسیار ناچیز است.

وی گفت: سیاست جنبش‌های اسلامی به جای تکیه بر توان نظامی متکی بر مقاومت و ایمان مردم در سرزمین‌های اشغالی است. مردم با صبر و مجاهدت در مناطق تحت اشغال رژیم صهیونیستی به ویژه غزه توانسته‌اند موازنه را در داخل سرزمین‌های اشغالی برقرار کنند و امروز به رغم تمام توطئه‌های صهیونیستی- عربی وضع مقاومت در سرزمین‌های اشغالی، خوب است.

 نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، خطاب به کشورهای اسلامی تأکید کرد: قدس امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت و کمک است. امت اسلامی باید جهت‌گیری‌ خود را به سمت قدس تغییر دهد. به جای رژیم صهیونیستی، امروز ایران دشمن کشورهای اسلامی و عربی جلوه داده می‌شود؛ چرا که تنها جمهوری اسلامی ایران است که امروز از فلسطین حمایت می‌کند و به همین دلیل است که رژیم‌های منطقه با ایران دشمنی می‌کنند و بر طبل ایران‌هراسی می‌کوبند.

وی خاطرنشان کرد که « انتفاضه سوم، حمایت مادی و معنوی کشورهای عربی را ندارد»  در ادامه با ابراز تأسف گفت: علاوه بر این مشکل، تشکیلات خودگردان نیز خود مشکل‌ساز شده است و در برابر انتفاضه مردم در سرزمین‌های اشغالی مانع تراشی می‌کند و باز متأسفانه این اقدم از سوی کشورهای اسلامی دنبال می‌شود. رژیم‌های عربی همچنان به طرح صلح عربی که عربستان مطرح کرد، پایبند بوده و درصدد حذف کامل مقاومت در سرزمین‌های اشغالی هستند.

وی با تشریح توطئه تقسیم زمانی و مکانی مسجدالأقصی، گفت: 7 ماه قبل رژیم صهیونیستی توطئه تقسیم زمانی و مکانی بین صهیونیست‌ها و مسلمانان در شهر قدس و مسجدالأقصی به اجرا در آورده است. این طرح در بحث تقسیم زمانی به این شکل است که مسلمانان تنها به مدت 15 دقیقه از وقت نمازهای یومیه اجازه حضور در مسجدالأقصی را دارند و از پایان وقت نماز تا وقت دیگر نماز، مسجدالأقصی در اختیار یهودی‌ها قرار می‌گیرد.

ابوشریف با اشاره به تقسیم مکانی مسجدالأقصی توسط رژیم صهیونیستی، گفت: 30 هزار متر مربع از فضای مسجدالأقصی در اختیار یهودی‌ها قرار گرفته است و فضای بسیار محدودی در اختیار مسلمانان فلسطینی قرار دارد اما مردم فلسطین با همه فشارها در برابر این توسعه مکانی و توطئه رژیم صهیونیستی ایستادگی کرده‌اند. صهیونیست‌ها از ورود مردم کرانه باختری به قدس جلوگیری می‌کنند و مردم داخل شهر نیز مشروط به آنکه سن بالای 40 سال داشته باشند اجازه ورود به امسجدالأقصی را پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی اخیراً نیز قانونی را به اجرا درآورده است که مسلمانانی که وظیفه نگهداری مسجدالأقصی را بر عهده دارند اگر بخواهند جلسه قرآن برگزار کنند متهم به عملیات تروریستی شده یا به زندان انداخته می‌شوند یا از مسجدالأقصی اخراج می‌شوند.

وی با بیان این‌که «رژیم صهیونیستی با سیطره بر مسجدالأقصی در پی کامل کردن اشغال شهر قدس است»، گفت: هدف رژیم صهیونیستی سیطره بر شهر قدس و مسجدالأقصی است. این رژیم تقسیم زمانی یا مکانی مسجدالأقصی را دنبال نمی‌کند مگر این‌که سیطره کامل بر آن را تحقق بخشد و ساخت هیکل در اطراف مسجد را عینیت ببخشد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، هشدار داد: شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی به نزدیکی‌های مسجدالأقصی رسیده است. هیچ یک از مناطق فلسطین نشین سرزمین‌های اشغالی از شهرک‌سازی‌ها در امان نمانده است. رژیم صهیونیستی به بهانه ایجاد اتوبان، پارک، پارکینگ، مترو و خط آهن حتی با کمک برخی از دلالان عرب ساختمان‌ها و مناطق عربی بیشتری را در اختیار قرار گرفته است و روز به روز به نفوذ خود در داخل شهر قدس می‌افزاید.

وی در پایان یادآور شد: اوضاع در سرزمین‌های اشغالی خوب نیست اما مبارزان فلسطینی مأیوس نیستند.

نظرات 1 + ارسال نظر
هدایای تبلیغاتی یکشنبه 6 تیر 1395 ساعت 14:01 http://promotionalgifts24.ir

مطالب واقعا خوبی بود مرسی بابت همه چی

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.