کانال مهندس سعید مهدی زاده

کانال مهندس سعید مهدی زاده

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر . خادم و دانش آموخته طرح ولایت استانی و کشوری . کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر ارومیه
کانال مهندس سعید مهدی زاده

کانال مهندس سعید مهدی زاده

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر . خادم و دانش آموخته طرح ولایت استانی و کشوری . کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر ارومیه

فضای مجازی در کمین قهرمانان بوکس استان

بسمه تعالی

فضای مجازی در کمین قهرمانان بوکس استان

یک مهمانی شبانه عکس های بی هدف برای رفع کمبودها و نداشته های خود و جمع کردن تعدادی ورزشکار که عشق ورزش سالم را دارند برای پر کردن جیب های خودشان وقتی که شخصی فقط این راه را برای درآمدزدایی خود انتخاب کرده به نوعی به تن پروری تن داده وقتی در ورزش استان خصوصا" بوکس استان تعدادی با رفتارهای نسنجیده خود حواشی غیر متعارف را به نام دیگران بوجود می آورند یعنی دلسردی بی انگیزه گی و دل چرکین بودن از همدیگر را در ورزش بوجود می آورند . برای پر کردن جیب های خود دیگران را کنار می زدنند وقتی تعدادی فریب خورد در فضای مجازی بنام گروه تعدادی بی خبر و تعصبی را دور بر خود جمع می کنند و آن ها را یه طریق های ممکن جهت رسیدن به اهداف سیاه خود فریب می دهند . جهت جلوگیری از این مسائل نیاز به آموزش پایه دارد . یعنی اینطور نباشد که ما فرد را ورزشکار کنیم و به میادین ورزشی بفرستیم و بعد نگران اخلاق آن باشیم . اینکه فرد اخلاق مدار است یا خیر یا اینکه ظرفیت بزرگ شدن در فرد هست یا خیر . باید این مسائل جزء دغدغه های اولیه و اصلی مسئولین ورزشی باشد . اما متاسفانه در این زمینه ها کاملا" در خواب غفلت هستیم هیات های ورزشی را به اشخاصی سپرده ایم و دیگر کار ما تمام شد .

اگر به فضاهای مجازی و سالن های ورزشی سری بزنیم . افرادی که در جامعه جایگاهی اجتماعی ندارد مشغول تربیت جوانان پاک این مرز و بوم هستند خواهیم دید و مدیران ورزش ما که در خواب غفلت قرار دارند در بروز چنین ناهنجاری هایی مقصر هستند وقتی ما در سطح مدیران – سرپرستان و مربیان می بینیم که رعایت اصول اخلاقی و فرهنگی نمی کنند . چگونه می توانیم انتظار داشته باشیم که تربیت کرده این آقا یا در آینده رعایت مسائل اخلاقی را بکنند .

و در گزینش برخی افراد سطح بالا هم دقت لازم بعمل نمی آید و برای کسب نتیجه دنبال توانایی فنی این افراد را می باشیم و توانایی های اخلاقی و رفتاری آن ها مورد توجه قرار نمی دهیم .

بعضی از ورزشکاران یه لحاظ توانایی های فردی شان خیلی سریع رشد می کنند . اما از نظر اخلاقی ظرفیت پایینی دارند در نتیجه همین رشد ورزشی برای آنها با انحراف اخلاقی همراه است و مرعوب یک سری خطاهای اجتماعی و اخلاقی می شوند و پرورش دهندگان این ها به فکر نتیجه و جیب خودشان هستند .

آیا در ورزش استان کسی را سراغ دارید در چنین فضای برخورد قاطی با این افراد خاطی داشته باشند و عاملی بازدارنده باشد . اما مسئولین ورزش استان بنا به اقتضاء با این مسائل موردی برخورد می کنند که نتیجه مثبتی نخواهد داشت . باید قاعده و قانون مدون یکسانی برای همه وضع کنیم و همه به آن پایبند باشیم و به شدت هم باید نظارت و پایش داشته باشیم نه اینکه مسئولین ورزشی استان از ترس ملاحظات سیاسی و از دست دادن پست های خود به دور محل خدمت رسانی خودشان حصاری بلند بکشند و آنرا به صورت جزیره ای در بیاورند که فقط یک در ورود برای خودیها داشته باشد .

در واقع ارزشیابی و نظارت در حوزه ورزش استان بسیار کم و موردی است . البته بخشی از این کاستی ها به نتیجه گرایی بودن ورزش استان برمیکردد . وقتی مدیری به لحاظ ملاحظات سیاسی و نتیجه گرایی هیچ ثباتی در پست خود ندارند و در همان مقطعی که مسئولیت دارند می خواهند موفق باشند و فدا کردن تعدادی برایشان مهم نیست و انتظار دارند به هر قیمتی شده نتیجه بگیرند . این نگرش باعث میشود بی اخلاقی در ورزش و خواست های بعضی ها در فضای مجازی برای فریب دیگران از حد خود بگذرد .

واضح که در ورزش استان افراد تحصیل کرده ، با تقوا و خوش رفتار که به رعایت اخلاق ورزشی پایبند هستند به مراتب بیشتر از آن گروه قلیلی است و هر از چند گاهی با رفتارهای ناشایست نام خود را بعنوان الگوهاای رفتاری ورزشی بد سر زبان ها می اندازند . باید لازم باشد مسائل فرهنگی و اخلاق و قانون مداری در هر سطحی بیشتر و جدی تر از قبل مورد توجه قرار گیرد تا این نیمه خالی لیوان کمتر با چشم بیاید

خانواده پیشتاز بوکس استان – مهدیزاده – 1/11/94

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.