کانال مهندس سعید مهدی زاده

کانال مهندس سعید مهدی زاده

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر . خادم و دانش آموخته طرح ولایت استانی و کشوری . کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر ارومیه
کانال مهندس سعید مهدی زاده

کانال مهندس سعید مهدی زاده

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر . خادم و دانش آموخته طرح ولایت استانی و کشوری . کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر ارومیه

مدیریت حضور بیش از 26 میلیون مسلمان در اربعین حسینی یک معجزه الهی است

امام جمعه خوی گفت: مدیریت شرکت بیش از 26 میلیون نفر در بیش از یک هفته در طول مسیری در حدود 100 کیلومتر در شرایط حساس و بحرانی کشور عراق بدون کوچک‌ترین حادثه، شبیه معجزه است.

خبرگزاری فارس: مدیریت حضور بیش از 26 میلیون مسلمان در اربعین حسینی یک معجزه الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از خوی، حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی شکوری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان خوی به اهمیت سبقت گرفتن در کارهای خیر تاکید کرد و اظهار داشت: عده‌ای از مردم از یکدیگر سبقت می‌گیرند اما نه در کارهای خیر بلکه برای بدست آوردن مال و سرمایه بیشتر، یا رسیدن به پست و مقام‌های زودگذر دنیوی، یا در جهت ایجاد اختلافات قومی و مذهبی در حالی که قرآن دسـتور می‌دهـد: «فَاسـْتـَبِـقـُوا الـخــَیـْرَاتِ، و برای انسان‌هایی که در امور خیر پیش‌قـدم باشـند ارزش قائل است.»

وی افزود: امیرمؤمنان(ع) نیز انسان‌های متقی را تحت عنوان «سابِقٌ اِلی کُلِّ خَیْر»ٍ معرفی فرموده چون انسان پرهیزگار برای انجام کارهای خیر انگیزه‌ای جز انجام تکالیف شرعی و دستورات الهی ندارد و ملاحـظه کاری‌هـایی که انـسا‌ن‌‌‌های معـمولی دارنـد، آنان نـدارند.

امام جمعه خوی در بخشی از سخنان خود به اهمیت عبرت‌آموزی از منظر اسلام و قرآن اشاره کرد و افزود: خداوند در بیش از 10 آیه قرآن مردم را جهت عبرت‌آموزی تشویق و ترغیب می‌کـند.

این مسئول خاطرنشان کرد: ذکر داستان‌های قوم‌های عاد، ثمود و قوم نوح(ع) در سوره‌های «فرقان و ق» نشان از اهمیت عبرت‌آموزی مسلمانان از سرنوشت قوم‌ها در طول تاریخ است.

شکوری در بخش دوم از خطبه‌های نماز جمعه این هفته به ذکر مناسبت‌های مهم هفته جاری اشاره کرد و گفت: سالروز روز دانشجو، روز وقف، رحلت حضرت رسول اکرم(ص)، شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع)، آغاز هفته پژوهش و فناوری و روز جهانی حقوق بشر از جمله از مناسبت‌های مهم در هفته جاری است.

وی با تبریک 16 آذر روز دانشجو به تمامی کسانی که دنبال فراگیری دانش هستند، افزود: دانشجویان و اساتید باید توجه داشته‌باشند که دانشجو چند رسالت مهم و اساسی دارد که این رسالت‌ها شامل، فراگیری دانش برای فهم و درک حقایق عالم هستی، رسیدن به جایگاه خودباوری و خـوداتکایی، به دست آوردن تخصص همراه با تعهد و تهذیب، از میان برداشتن موانع و مشـکلات تحصـیل، تقویت روحیه ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی و توجه جدی به رسالت‌های انقلابی خویش در جامعه بوده و توجه به آن لازم و ضروری است.

امام جمعه خوی به اشاره به فرا رسیدن هفته وقف به ذکر حدیثی از رسول خدا(ص) در خصوص وقف اشاره کرد و افزود: پیامبر اکرم(ص) در خصوص وقف می‌فرماید: «زمانی که مرگ فرا رسد جز کارهای نیـکی که پـیـش از آن انجام داده‌ایـد چـیـزی سـودتـان نـمـی‌بـخـشـد.»

این مسئول در بخشی از سخنان خود به راهپیمایی میلیونی مسلمانان برای شرکت در مراسم روز اربعین اشاره کرد و گفت: مدیریت شرکت بیش از 26 میلیون نفر در بیش از یک هفته در طول مسیر حدود 100 کیلومتر در شرایط حساس و بحرانی کشور عراق بدون کوچک‌ترین حادثه شبیه معجزه است.

 وی از پذیرایی همه‌جانبه مردم و دولت عراق از زائرین کربلا در طول مسیر بین نجف و کربلا و در داخل شهر کربلا باید خالصانه و خاضعانه تقدیر و سپاسگزاری کرد که ناشی از عشق آنان به اباعبـدالله الحـسیـن(ع) است.

امام جمعه خوی همچنین از اعضای هیئت دولت، رسانه ملی، ستاد اربعین، شهرداری‌ها، نیروی انتظامی، هنگ مرزی، راهنمایی و رانندگی مردم متعهد ساکن در مبادی خروجی و تمامی مردم ایران که در کمک به ستادها مشارکت کردند کمال قدردانی و سپاسگزاری را کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.