کانال مهندس سعید مهدی زاده

کانال مهندس سعید مهدی زاده

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر . خادم و دانش آموخته طرح ولایت استانی و کشوری . کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر ارومیه
کانال مهندس سعید مهدی زاده

کانال مهندس سعید مهدی زاده

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر . خادم و دانش آموخته طرح ولایت استانی و کشوری . کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر ارومیه

آیت‌الله جنتی در خطبه‌‌های نماز جمعه تهران: برجام هنوز به تایید رهبر انقلاب نرسیده است/ تلاش دشمن برای حضور "نفوذی‌ها" در مجلس

امام جمعه موقت تهران گفت: برجام هنوز به امضا و تایید رهبر انقلاب نرسیده است.
برجام هنوز به تایید رهبر انقلاب نرسیده استبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌‌الله احمد جنتی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌ دوم نماز جمعه تهران با قدردانی از حضور باشکوه مردم در تشییع شهید سردار حسین همدانی اظهار داشت: این حضور مردم بسیار معنادار است چرا که نشان‌دهنده موضع مردم نسبت به دشمنان اسلام است.

وی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن سالگرد رحلت آیت‌الله مهدوی کنی تصریح کرد: مرحوم آیت الله مهدوی کنی یکی از افراد متدین، مؤمن، خدمتگزار، مجاهد و زجرکشیده دوران انقلاب اسلامی بود که امیدواریم روحش با روح مولا علی(ع) محشور شود.

آیت‌الله جنتی همچنین با اشاره به نزدیک شدن به چهلمین روز درگذشت مرحوم آیت‌الله خزعلی اظهار کرد: بنده بیش از 50 سال در خدمت ایشان بودم و در این سالها از وی یک گناه ندیم، عشق آن مرحوم به امام (ره) و رهبر معظم انقلاب فوق‌العاده بود.

وی همچنین با اشاره به فاجعه منا و جان باختن حدود 4000 نفر از زائران خانه خدا تصریح کرد: این مسئله برای جهان اسلام بسیار غم‌انگیز و پر از غصه بود چرا که در حرم امن الهی که هر موجودی در آن در امنیت است جمع کثیری از مردم در روز عید قربان و در لباس احرام به علت فشار جمعیت و از تشنگی جان باختند.

** بی‌کفایتی آل سعود در مدیریت مناسک حج قطعی است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ما انتقام خون عزیزانمان را از این رژیم خواهیم گرفت، اضافه کرد: بی‌کفایتی آل سعود در مدیریت مناسک حج قطعی است و با وجود حمایتهای آمریکا از آل سعود اگر کمیته حقیقت‌یاب از سوی کشورهای اسلامی برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شود، این کمیته یک قطعنامه صادر کرده و پس از آن همه ماجرا تمام می‌شود.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب پس از فاجعه منا اظهار داشت: به دنبال سخنان مقام معظم رهبری، سعودی ها قدری عقب‌نشینی کردند و حاضر شدند اجساد جان‌باختگان را به کشورمان تحویل دهند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: دولت و دستگاه قضایی باید این موضوع را به صورت جدی پیگیری کنند و نباید بگذارند که به فراموشی سپرده شود.

** مصوبه مجلس در حاشیه برجام بود

آیت‌الله جنتی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این هفته کلیات و جزئیات برجام در خانه ملت به تصویب رسید، به دنبال آن بعضی‌ها خیال می‌کنند که مجلس برجام را تأیید کرده است اما باید بگویم برجام در شورای نگهبان مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت ولی هنوز به امضا و تأیید مقام معظم رهبری نرسیده است.

وی اضافه کرد: در واقع کار مجلس در حاشیه برجام بود و دولت را موظف کرد که  در اجرای برجام یک اقدام متقابل و مناسبی را در مقابل آمریکا داشته باشد.

** باید پسامدهای برجام را مدنظر قرار دهیم

امام جمعه موقت تهران با قدردانی از کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس به خاطر تلاش‌های بی‌وقفه‌ برای رسیدگی به این موضوع اظهار داشت: نمایندگان بسیار زحمت کشیدند البته باید در حال حاضر پسامدهای برجام را مدنظر قرار داده و بدانیم که پس از آن چه اتفاقی خواهد افتاد.

آیت‌الله جنتی تأکید کرد: غرب و در رأس آن آمریکا همواره با ما عهد می‌‌بندند اما در میانه راه عهدشکنی می‌کنند و لذا باید مراقبت کرد چرا که آنها هزار بهانه می‌آورند و همواره ما را محکوم می‌کنند، مسیر برای شیطنت آنها باز است و ما باید هوشمندانه مراقبت کنیم و از توافقنامه حداکثر استفاده را ببریم.

** رسانه ملی در موضوع برجام بخوبی اطلاع‌رسانی کرد

وی با بیان اینکه رسانه ملی اطلاع‌رسانی در موضوع برجام داشت،گفت: باید به این موضوع توجه کرد که نباید همه مسائل در جلسات عمومی مطرح شود چراکه با تمام خوبی و بدی و فراز و نشیبهایی که وجود داشت ، موضوع برجام باید تمام شده تلقی شود.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه لغو تحریم‌ها فلسفه برجام است، تصریح کرد: باید این موضوع مهم تلقی شود چرا که اگر آنها در این مسیر شانه خالی کرده و سعی در متوقف ساختن تحریمها نکنند آنجا باید گفت که دیگر برجام نتیجه نداده و بی‌فایده بوده است.

** دولت باید قاطعیت نشان دهد

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه دولت باید در این راستا قاطعیت خود را نشان دهد، اظهار کرد: نباید برخوردهای افراطی در این مسئله بوجود آید چرا که اگر دولت و ملت در مقابل هجمه‌های دشمنان ایستادگی نکنند آنها فردا از ما می خواهند که رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخته، حکم قصاص را لغو کرده، ازدواج هم‌جنس‌گرایان را تأیید و همچنین ارتباطمان را با حزب‌الله، عراق و سوریه قطع کنیم.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه آمریکا همواره در پی تسلط بر منطقه خاورمیانه است، اظهار داشت: آنها می‌خواهند ایران، سوریه، لبنان و عراق را قبضه کرده و سیاست‌های خود را برآن حاکم کنند.

** دشمن سعی می‌کند نفوذ‌ی‌های خود را به مجلس بفرستد

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه مسئله نفوذ بسیار مهم است، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه یکی از مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کشور، مجلس است لذا دشمن سعی می‌کند عوامل نفوذی خود را به مجلس بفرستد همچنین در دولت نیز مراکز تصمیم‌سازی وجود دارد که غیر از هیئت وزیران یک زیرمجموعه‌ مواردی را آماده کرده و آن را برای تصویب به دولت ارائه می‌دهد که در این راستا نیز آنها می‌خواهند عوامل نفوذی‌شان را وارد کنند.

وی با بیان اینکه آمریکا در این راستا نفوذ فرهنگی و اقتصادی را نیز در نقشه خود دارد، اظهار کرد: دشمن پس از برجام می‌خواهد در مسائل فرهنگی و غربی ما وارد شود اما همه آرزوهای خود را به گور خواهد برد.

** امیدواریم انتفاضه سوم منجر به آزادی مسجدالاقصی شود

امام جمعه موقت تهران با اشاره به نزدیک شدن به شکل گیری سومین انتفاضه مردم فلسطین خاطر نشان کرد: هر روز شاهدیم که با حرکت‌های انتحاری تعدادی از فلسطینیان کشته و مجروح می‌شوند امیدواریم حرکت‌های انقلابی فلسطینیان به گونه‌ای باشد که مسجد‌الاقصی از دست غاصبین سرزمین فلسطین آزاد شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله جنتی همچنین در خطبه اول نماز جمعه امروز پایتخت باعرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع)  اظهار داشت: در این ایام تمام کشور عزادار و سیاه پوش است و هرچه در مورد ائمه سخن گفت باز هم کم است.

آیت‌الله جنتی افزود: چقدر فاصله میان عید غدیر و رحلت پیامبر اکرم(ص) بود؟ باید دید چرا این گونه شد و اولاد پیامبر(ص) سه دسته شدند که عده‌ای کشته و شهید، عده‌ای اسیر و عده‌ای دیگر آواره و تبعید شدند.

وی با طرح این سوال که افرادی که سفارشات پیامبر اکرم(ص) را در مورد حضرت علی(ع) شنیده بودند کجا رفتند و چرا فراموش کردند، ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) بعد از خود، قرآن و عترت را برای هدایت مسلمانان یادگار قرار داد و فرمود که این دو تا روز قیامت از هم جدا نمی‌شود.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: چه شد که تاریخ اینگونه تغییر کرد، حضرت علی(ع) خانه‌نشین، پهلوی حضرت زهرا(س) شکسته، جنازه امام حسن(ع) تیرباران و امام حسین(ع) در کربلا اینچنین شد.

آیت‌الله جنتی با تأکید بر اینکه در آیات و روایات بارها بر اهمیت ولایت تأکید شده است، گفت: این همه که برای مسئله ولایت سینه چاک می‌کنیم و فریاد می‌زنیم به دلیل همین سابقه تلخ تاریخی مسجد کوفه، اسیری زینب(س) و کربلاست.

وی تصریح کرد: همان کنار گذاشتن ولایت منجر به قتل عام امروز فلسطینی‌ها، یمنی‌ها و... شده است و کسانی که در مورد ولایت کوتاهی و کارشکنی می‌کنند نمی‌فهمند که چکار می‌کنند.

آیت‌الله جنتی گفت: در ایام عاشورا باید فلسفه ولایت فقیه و پیروزی‌های دشمن در اوایل اسلام مشخص شود.

وی تأکید کرد: مردم ایران شهادت و ایثارگری را زنده کردند و در 8 سال دوران دفاع مقدس همه بسیج شده و مقابل دشمن ایستادند و دشمن ذلیل شد که البته تمام این فعالیت‌ها و کارهایی که مردم انجام دادند با رهنمودهای امام راحل و عشق مردم به این امام عزیز انجام شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.