کانال مهندس سعید مهدی زاده

کانال مهندس سعید مهدی زاده

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر . خادم و دانش آموخته طرح ولایت استانی و کشوری . کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر ارومیه
کانال مهندس سعید مهدی زاده

کانال مهندس سعید مهدی زاده

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر . خادم و دانش آموخته طرح ولایت استانی و کشوری . کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر ارومیه

حسینی‌بوشهری: با حضور مقتدرانه در مذاکرات به‌مقابله با نقشه ایران‌هراسی دشمن پرداختیم

آیت‌الله حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد با اشاره به سخن امام علی (ع) در مورد تقوا اظهار داشت: تقوا ظاهر و باطنی دارد که ظاهر آن شرافت در دنیا را به همراه دارد و باطن آن سبب شرافت انسان در آخرت می‌شود.

امام‌جمعه قم با اشاره به اصول حاکم بر روابط اجتماعی افزود: مسئولیت‌پذیری در رابطه با دیگران از موضوعات مهم در این اصول است و مسئله پیوند اخوت و برادری نیز از زیرمجموعه‌های این مسئولیت‌پذیری است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بابیان اینکه باید جایگاه، مؤلفه‌ها و شیوه‌های تحکیم اخوت و برداری را بشناسیم گفت: اولین راه برای تحکیم اخوت و برداری ایمان است.

وی با اشاره به اینکه ادب معاشرت، خوش‌رو بودن و حرمت‌گذاری نسبت به شخصیت دیگران دارای اهمیت ویژه است افزود: دو خصوصیت و شیوه دیگر برای ایجاد پیوند مستحکم‌تر برادری وجود دارد که یکی از آن‌ها اصل تغافل است.

آیت‌الله حسینی بوشهری بابیان اینکه نادیده انگاری لغزش دیگران و عدم شتاب‌زدگی در قضاوت دیگران دارای اهمیت است گفت: درصورتی‌که بردار دینی ما اشتباهی داشت نباید به خود آوریم و باید باحوصله و ملاحظات خاص با این افراد برخورد کرد.

امام‌جمعه قم با اشاره به کلام معصومان (ع) در این خصوص اظهار داشت: اگر کسی به خاطر اشتباه برادر دینی خود از او کناره‌گیری کند این اشتباه است و باید به چنین فردی در موقعیت مناسب تذکر داده شود و در او تأثیرگذار بود؛ نباید این افراد را به حال خود رها کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور مورد دیگری را که باید مدنظر قرار گیرد عفو و گذشت عنوان کرد و خاطرنشان کرد: افرادی که اهل عفو و گذشت هستند می‌توانند جامعه را تغییر دهند. البته در دین ما آمده است افراد را باید در مواردی مجازات کرد اما درزمانی که امکان آن وجود دارد باید عفو و گذشت بر جامعه حاکم باشد.

وی گفت: خداوند بخشنده‌ترین است و در وصف پرهیزگاران در سوره آل‌عمران آمده است مسانی که در حال شادی و وسعت و در حال فقر انفاق می‌کنند و خشم خود را فرو می‌خوردند و مردم را مورد عفو قرار می‌دهند پرهیزگار هستند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه باید در مورد معرفی رحمانیت و برخورد اسلام با اشتباهات توازن وجود داشته باشد گفت: امروز داعش چهره خشنی از اسلام را به دنیا نشان داده است درصورتی‌که اسلام هم عفو و بخشش و هم برخورد را دارد و باید به این توازن توجه شود.

امام‌جمعه قم در خطبه دوم نماز جمعه امروز قم تصریح کرد: امروز که روز آخر ماه رمضان است روز عزا و روز فراق مؤمنان است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به حضور پرشور مردم در روز قدس افزود: برای جهان سخت بود بپذیرد درحالی‌که تیم هسته ای در حال مذاکرات است مردم ما با این شور حضور در راهپیمایی شرکت کردند.

وی خاطر نشان کرد: مردم ما با حضور در این راهپیمایی نشان دادند که همواره فریاد مخالفت با ظلم را سر می‌دهند. موضوع دیگری که مردم با این حضور نشان دادند این بود که دنیا بداند مسئله اصلی امروز ما مسئله قدس است.

امام جمعه قم اظهارداشت: فردا روز عید سعید فطر است؛ هر روزی که در آن گناهی نشود روز عید است؛ باید با صلابت در نماز این روز حاضر شد و پیمان بست به سمت گناهان نرویم.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به موضوع هسته ای اظهارداشت: کشور ما از ابتدا معتقد بود به دلیل استعدادها و جوانانی که در کشور داریم باید از این امکانات استفاده کنیم.

وی افزود: دشمن پس از اینکه مقاومت ایران را دید چهره ایران هراسی را در دنیا مطرح کردند اما نشان دادیم که همیشه اهل منطق بوده‌ایم و به همین دلیل ایران در مذاکرات سختی حاضر شد.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: دشمن خود بیشتر به این مذاکرات احتیاج داشت؛ تیم مذاکره کننده ما با اقتدار حاضر شد و کسانی که یک روز هیچ حقی برای ما قائل نبودند امروز در مقابل اراده مردم ما تسلیم شدند و حق ما را پذیرفته اند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: امروز می‌بینیم کسانی که با ما رابطه دیپلماسی ندارند، پیام‌های تبریک برای ما فرستاده‌اند.

وی با اشاره به اینکه متن قرارداد باید به‌دقت موردبررسی قرار گیرد و باید مورد مراقبت کامل باشد تا دشمن دست از پا خطا نکند گفت: مردم باید اتحاد داشته ‌و فضای آرام در جامعه وجود داشته باشد تا در آرامش کامل برنامه‌های نظام محقق شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری بابیان اینکه مذاکرات ما تنها در مسئله هسته‌ای بود بیان کرد: رهبری در پاسخ به سؤال دانشجویی که بعد از توافق وظیفه ما در مقابله با استکبار چیست فرمودند قرآن به ما می‌گوید در برابر استکبار بایستید و تا زمانی که آن‌ها از خوی استکباری خود دست برندارند همین رویه مبارزه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه دشمن اگر با ما به توافق نمی‌رسید ابتدا افزایش تحریم‌ها و سپس تهدید نظامی را در نظر داشت گفت: هیچ‌یک از این دو گزینه برای آن‌ها دستاوردی نداشت چون ملت ایران در مقابل تحریم‌ها ایستادگی کرده بود و از طرفی منافع آن‌ها در منطقه گسترده است و نمی‌توانستند با ایران وارد جنگ شوند به همین دلیل راهی جز مذاکره با ایران نداشتند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.