کانال مهندس سعید مهدی زاده

کانال مهندس سعید مهدی زاده

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر . خادم و دانش آموخته طرح ولایت استانی و کشوری . کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر ارومیه
کانال مهندس سعید مهدی زاده

کانال مهندس سعید مهدی زاده

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر . خادم و دانش آموخته طرح ولایت استانی و کشوری . کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر ارومیه

مقصودی: حضور بوکسورها در المپیک ملاک مربیگری در تیم ملی نیست/ نوریان به درد ما نمی‌خورد

خبرگزاری فارس: مقصودی: حضور بوکسورها در المپیک ملاک مربیگری در تیم ملی نیست/ نوریان به درد ما نمی‌خورد

نایب‌رئیس فدراسیون بوکس گفت: بوکسورهای زیادی داریم که در المپیک حضور داشته‌اند اما دلیل نمی‌شود که همه مربی تیم ملی باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس، اردوی تیم ملی بوکس در حالی این روزها برای حضور در تورنمنت دست‌کش طلایی در مجموعه ورزشی انقلاب زیر نظر کادر فنی پیگیری می‌شود که پیش از اعزام تیم ملی به مسابقات قهرمانی آسیا بحث حضور انوشیروان نوریان از سوی مسئولان فدراسیون برای هدایت تیم ملی در رسانه‌ها مطرح شد، اما پس از بازگشت تیم ملی از اردن همه چیز به فراموشی سپرده شد و نوریان مدعی شده که نایب رئیس فدراسیون چندان تمایلی ندارد که او هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد.

خبرنگار خبرگزاری فارس دقایقی را با نایب رئیس فدراسیون بوکس به گفت‌وگو پرداخته که در ادامه صحبت‌های او آمده است:

فارس: آقای مقصودی اوضاع تمرینات ملی پوشان قبل از اعزام به تورنمنت دست‌کش طلایی چطور است؟

خدا را شکر ملی‌پوشان در تمرینات حضور دارند و همه چیز برای اعزام ملی‌پوشان به تورنمنت دست‌کش طلایی آماده است و تا چند روز آینده راهی رومانی خواهیم شد.

فارس: بحث حضور مربی خارجی برای هدایت تیم ملی به کجا کشید؟

فعلا که تا مسابقات قهرمانی جهان تصمیمی نداریم که از مربی خارجی استفاده کنیم، اما اگر قرار باشد برای بازی‌های آسیایی اینچئون از مربی خارجی استفاده کنیم حتما مربیان اوکراینی در اولویت قرار دارند.

فارس: بحث حضور انوشیروان نوریان برای هدایت تیم ملی به کجا رسید؟

پیش از اعزام تیم ملی به مسابقات قهرمانی آسیا صحبت‌های با انوشیروان نوریان شد تا در کادرفنی تیم ملی حضور داشته باشد، اما وی به دلیل اینکه در قائم شهر باشگاه‌داری می‌کند این پیشنهاد را قبول نکرد. البته ایشان قرار بود مربی تیم ملی باشد نه سرمربی.

فارس: نوریان مدعی شده که شما مخالف مربیگری او در تیم ملی هستید؟

من نوریان را خیلی دوست دارم و برای او که یکی از بوکسورهای خوب کشورمان است احترام قائلم، اما نمی‌دانم که چرا او چنین فکری می‌کند.

فارس: آیا این موضوع صحت دارد که شما دستمزد پایین برای او در نظر گرفته‌اید تا با این کار به نوریان بی احترامی شود ؟

نه اصلا این موضوع را قبول ندارم. فدراسیون بوکس مشکل مالی زیادی دارد و اصلا ما نمی‌توانیم دستمزد بالایی به مربیان بدهیم. در حال حاضر هم حقوقی را برای مربیان در نظر گرفته‌ایم که هزینه رفت و آمد آنها تامین شود.

فارس: موضوع تشکیل گروه در فدراسیون چیست که نوریان مدعی شده؟

ما اصلا در فدراسیون گروهی تشکیل نداده‌ایم و نمی‌دانم که چرا نوریان چنین صحبت‌هایی را مطرح کرده است.

فارس: نوریان مدعی شده انتخاب مربیان تیم ملی بر حسب افتخارات گذشته است یا دوستی نزدیک با نایب رئیس فدراسیون؟

نفراتی که در کادرفنی تیم ملی حضور دارند حداقل یک مدال در مسابقات آسیایی را دارند و این‌طور نیست که هر کسی به من نزدیک‌تر بود مربی تیم ملی شود. احدی، عاشوری، امیری و استیکی همه در آسیا مدال دارند، اما نوریان تنها یک مدال برنز  آسیایی دارد و اگر غیر از آن مدال دیگری دارد بگویید.  

فارس: نوریان هم سابقه حضور در سه دوره المپیک را دارد پس چرا جایی در کادرفنی تیم ملی ندارد؟

بله، ما قبول داریم، اما حضور در مسابقات المپیک ملاک بر انتخاب برای مربیگیری در تیم ملی نیست. نوریان در المپیک بارسلون و استرالیا در همان شب اول مقابل حریفانش شکست خورد.

فارس: به هر حال فدراسیون باید تلاش کند تا از تجربیات بوکسوری که سه دوره در المپیک شرکت کرده استفاده کند، اما متاسفانه ما شاهد چنین تصمیماتی نیستیم.

تجربیات نوریان به درد ما نمی‌خورد. اصلا نوریان افتخاراتی ندارد که بخواهد مربی تیم ملی شود.

فارس: نوریان مدعی شده که شما تجربه حضور در مسابقات بوندس لیگای آلمان را ندارید؟

بنده هفت سال در آلمان تحصیل کرده‌ام و در همان مقطع نیز بوکس را پیگیری می‌کردم و تمام عکس‌هایم این موضوع را ثابت می‌کند. اصلا او خودش بوکسور نیست که در مورد من اظهار نظر می‌کند.

فارس: نوریان گفته است یک نفر که در شمال ماهی فروش است حالا مربی تیم ملی شده!

من برای همکاری از هیئت‌های استان‌ها درخواست می‌کنیم که به ما یک نفر را معرفی کنند حال شاید یک نفر ماهی فروش است و شاید هم پرنده فروش و این دلیل نمی‌شود که ما از او به عنوان مربی استفاده نکنیم چرا که از این راه خرج زندگی خود را تامین می‌کند. البته نوریان خودش چه کاره است که حالا این طوری صحبت می‌کند.

فارس: چند روز پیش هم گل آرا از شما انتقاد شدید کرده بود.

ما از بوکسورها مدال آسیایی می‌خواهیم. گل آرا در طول این سال‌ها که برای تیم ملی مبارزه کرده یک طلا نتوانسته کسب کند و همه مدال‌هایی که کسب کرده برای تورنمنت‌های مختلف است که اصلا چندان برای ما مهم نیست. من با گل‌آرا، مظاهری و نوریان پدرکشتگی ندارم و هر کسی بهتر و با انضباط باشد در تیم ملی جای دارد.

فارس: دلیل غیبت مظاهری در اردوی تیم ملی چه بود؟

به مظاهری اجازه ندادم در اردوی تیم ملی حضور داشته باشد. ما در مرحله اول او را به اردوها دعوت کردیم نیامد و اعلام کردیم که او تا جهانی اجازه حضور در اردوی تیم ‌ملی را ندارد. همه نفراتی که در اردوی تیم ملی حضور دارند نظم را رعایت کرد‌ه‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.