کانال مهندس سعید مهدی زاده

کانال مهندس سعید مهدی زاده

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر . خادم و دانش آموخته طرح ولایت استانی و کشوری . کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر ارومیه
کانال مهندس سعید مهدی زاده

کانال مهندس سعید مهدی زاده

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر . خادم و دانش آموخته طرح ولایت استانی و کشوری . کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر ارومیه

امام جمعه ارومیه: کشتار مردم بی گناه کشمیر فاجعه جدید دشمنان اسلام است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: کشتار مردم بی گناه کشمیر فاجعه جدید دشمنان اسلام است و نباید از سوی مسلمانان جهان بی پاسخ بماند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه افزود: استان کشمیر تنها منطقه ای در کشور هند است که مسلمانان شعیه در آن زندگی می کنند و بارها به بهانه های مختلف مورد ظلم و ستم غیرانسانی و وحشیانه دولت هند قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: امت مسلمان نباید در قبال این کشتارهای ظالمانه سکوت کند و همه مسلمانان باید در حد و توان خود فریاد ظلم ستیزی و حق طلبی خود را به گوش جهانیان برسانند.
سیدمهدی قریشی با اشاره به فرا رسیدن هفته نماز جمعه بیان کرد: نماز جمعه نماد قدرت و عظمت اسلام است و گرامیداشت این هفته به مناسبت فرا رسیدن روز ششم مرداد و پاسداشت نخستین نماز جمعه اقامه شده در تهران، از ضروریاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به برپایی نخستن نماز جمعه در جهان اسلام در سال نخست هجرت ادامه داد: شرکت در نماز جمعه یک امر واجب شرعی است.
حجت الاسلام قریشی افزود: خطبه های نماز محلی مناسب برای ارائه مسائل دینی و سیاسی است به طوری که در خطبه نخست مسائل شرعی و مذهبی و در خطبه دوم مسائل سیاسی روز جهان اسلام توسط امامان جمعه به نمازگزاران ارائه می شود.
وی همچنین گفت: حفظ امنیت در مرزهای آذربایجان غربی توسط نیروهای نظامی، انتظامی و سپاه و خنثی کردن توطئه های اشرار ضد انقلاب طی چند روز گذشته قابل تقدیر است چرا که سربازان گمنام امام زمان(ع) با به خطر انداختن جان خود از کیان ایران اسلامی و مرزهای کشور پاسداری و محافظت می کنند.
وی بیان کرد: بر اساس آیات و روایات تمامی اعمال نیک و بد انسان در سرنوشت جامعه تاثیرگذار است و هر نعمت یا مجازاتی که بر ما نازل می شود، حاصل همین اعمال و رفتارهای به وجود آمده است.
حجت الاسلام قریشی اضافه کرد: مغفرت و توبه همواره موجب گشایش درهای رحمت الهی می شود ولی گناه و معصیت سزاوار عذاب و خشم الهی است.
وی ادامه داد: دادن خمس و زکات موجب می شود تا هیچ فقیر و تنگدستی دست نیاز به سوی دیگران دراز نکنند.
وی تقوی و خداترسی و داشتن استقلال مالی در بین اعضای خانواده را از مواردی دانست که در دین مبین اسلام به آنها تاکید شده است.
به گزارش ایرنا، نماز جمعه این هفته ارومیه با حضور پرشور هزاران مرد و زن نماز گزار در مصلای بزرگ حضرت امام خمینی (ره) اقامه شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.