کانال مهندس سعید مهدی زاده

کانال مهندس سعید مهدی زاده

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر . خادم و دانش آموخته طرح ولایت استانی و کشوری . کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر ارومیه
کانال مهندس سعید مهدی زاده

کانال مهندس سعید مهدی زاده

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر . خادم و دانش آموخته طرح ولایت استانی و کشوری . کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر ارومیه

حجت الاسلام ماندگاری: جمهوری اسلامی ایران اثبات آیه ولایت است/ برخی فرمول ازدواج حیوانی می‌دهند


کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران، اثبات آیه ولایت است، گفت: فرهنگ ولایت مداری در مسجد احیا شود، افرادی که در زندگی ولایتمدار باشند، قطعا در زندگی موفق و پیروز هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از مشهد، حجت الاسلام ماندگاری، رییس موسسه سیره شهدا، در دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی در مشهد، گفت: شما جوانان باید جریان سازی فرهنگ دینی، فرهنگ ولایت مداری و فرهنگ استقامت را احیا کنید. 

 

وی به اهمیت و ارزش فهم دینی اشاره کرد و افزود: امام محمد باقر(ع) می فرمایند:« اَلْکَمالُ کُلُّ الْکَمالِ، التَّفَقُّهُ  فی الدین.».

 

حجت الاسلام ماندگاری افزود: یک ریشه مشکلات ما بخاطر نا بلدی است، ما فرمول ازدواج، اشتغال، سیاست و ارتباط را یاد نداریم و راه حل این است که تفقه در دین کنید و از دین پاسخ پرسش های خود را بگیرید.

 

رییس مؤسسه سیره شهدا گفت: خداوندی که ما و عالم را خلق کرده است، هم اوست که دین را نازل کرده و در قرآن کریم فرموده است:« ذلِکَ الْکِتابُ لا رَیْبَ فِیهِ هُدىً لِلْمُتَّقِینَ ».

 

وی بیان کرد: برخی افراد نمی توانند فرمول ازدواج بدهند و متاسفانه فرمول ازدواج حیوانی می دهند، حیوانات برای جلب نظر، رنگ های مختلف از خودشان درست می کنند، صدا و حرکات موزون نشان می دهند، در حال حاضر هم شما می بینید که در فضای مجازی غیر از این یاد نمی دهند. 

 

حجت الاسلام ماندگاری افزود: خداوندی که ما را خلق کرده است، بهترین فرمول را در اختیار ما قرار داده است. نگاه اسلام به ازدواج تنها برای ارضای غریزه جنسی نیست؛ بلکه ازدواج باعث رشد، پیشرفت و تعالی نیز می شود. 

 

تهران، بالاترین آمار طلاق را دارد

 

رییس مؤسسه سیره شهدا گفت: متاسفانه آمار طلاق به طور وحشتناک در جمهوری اسلامی ایران بالا می رود و تهران، بالاترین آمار طلاق را دارد. 

 

وی بیان کرد: برخی خانم ها، فهم غلط نسبت به اشتغال دارند و نه برای خدمت و کسب درآمد؛ بلکه شغل را برای پز دادن، انتخاب می کنند.

 

حجت الاسلام ماندگاری با خاطرنشان کردن این که بخاطر اینکه خانم ها نیروی کار ارزان قیمت هستند، از آن ها سواستفاده می شود، افزود: این مساله را فراموش نکنید که اگر بانوان قدر خود را نشناسند، به مردان اجازه می‌دهند که از آن ها استفاده کنند.

 

فرزند، مایه رکت، رحمت و طراوت است

 

رییس مؤسسه سیره شهدا گفت: برخی افراد، فهم درست از بچه داری ندارند و بر این باورند که فرزند کمتر، زندگی بهتر. در صورتی این فهم اشتباه است و فرزند مایه برکت، رحمت و طراوت است.

 

وی خطاب به بانوان فعال کانون های مساجد گفت: شما باید فرهنگ سازی کنید؛ جریان سازی فهم دینی و نشان دادن تفاوت آن با فهم غیر دینی، اولین کار شما باشد.

 

حجت الاسلام ماندگاری با خاطرنشان کردن این که در حال حاضر سن ازدواج بالا رفته است، افزود: ما باید یاد بگیرم که برای ازدواج، ابتدا به سراغ ائمه اطهار(ع) برویم این یعنی فهم دینی.

 

رییس مؤسسه سیره شهدا گفت: این شعار را در کانون های مساجد نصب کنید که هر چه فهم ما بیشتر باشد، سهم ما بیشتر است و خسارت ما کمتر است، این مطلب معنی روایت « المعروف بقدر المعرفه» است.

 

باید فرهنگ پرسش در مسجد جابیفتد

 

وی بیان کرد: این تفکر غلط است که هر چه انسان کمتر بداند، راحت تر است، پس در این صورت خوش بحال انسان های دیوانه. این حرف نادرست که برخی افراد می گویند پای صحبت روحانی ها ننشینیم تا برای ما تکلیف درست نکنند.

 

حجت الاسلام ماندگاری افزود: فهم دینی، در این سه مسأله است که اهل پرسش باشیم، پرسش قبل اقدام باشد و از کارشناس دین سوال کنیم.

 

رییس مؤسسه سیره شهدا گفت: سوال را باید از کارشناس پرسید، نه از هر شبکه مجازی. سه شماره است که می توانید سؤالات خود را بپرسید؛ 09640، 09650 و شماره 32020 که دفتر پاسخ گویی حرم مطهر امام رضا(ع) است.

 

وی بیان کرد: مادر، فرهنگ پرسش را به بچه یاد می دهد. چرا پرسش بچه یادش می‌رود؟ چون فرهنگ پرسش را تقویت نکردیم.

 

حجت الاسلام ماندگاری افزود: لازم است دست بچه را بگیریم و به مسجد ببریم و باید فرهنگ پرسش در مسجد جا بیفتد.

 

رییس مؤسسه سیره شهدا با تأکید بر این که اولین فرهنگی که باید در کانون های مساجد، راه بیفتد، فرهنگ فهم دینی و همچنین پرسش از کارشناس، قبل از اقدام است، افزود: فرهنگ دوم، فرهنگ رعایت دینی است. 

 

فرهنگ ولایت مداری در مسجد احیا شود

 

وی با بیان این که فرهنگ ولایت مداری در مسجد باید احیا شود، بیان کرد: دین می گوید باید دنبال ولی حرکت کنیم، خداوند متعال هیچ لحظه ای در عالم را بدون ولی نگذاشته است.

 

حجت الاسلام ماندگاری افزود: افرادی که در زندگی ولایتمدار باشند، قطعا در زندگی موفق و پیروز هستند که شهدا مصداق این سخن هستند.

 

رییس مؤسسه سیره شهدا گفت: اسلام، نگاه قشنگ به زن دارد و تربیت فرزند که زیباترین و شرین ترین نقش است را به زن داده است و مسؤولیت اقتصاد را بر دوش مرد گذاشته است.

 

وی با اشاره به آیه  «إِنَّما وَلِیُّکُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذینَ آمَنُوا الَّذینَ یُقیمُونَ الصَّلاةَ وَ یُؤتُونَ الزَّکاةَ وَ هُم راکِعُونَو»، بیان کرد: خدا و رسول و ائمه اطهار(ع) ولی هستند و در عصر غیبت نیز فقهای جامع الشرایط ولی ما هستند.

 

حجت الاسلام ماندگاری افزود: رهبر معظم انقلاب از چندین سال قبل، مسائل اقتصادی را مطرح کردند؛ چرا که ایشان دیده بانی کردند و رصد کرده بودند مشکلات اقتصادی جهان را. 

 

جمهوری اسلامی ایران، اثبات آیه ولایت است

 

رییس مؤسسه سیره شهدا گفت: بالاترین حد، حولایت است. حد ولایت را رعایت کنیم.

 

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران، بعد از گذشت 37 سال از انقلاب و با تمام مشکلات و تحریم ها، امن ترین کشور، موفق ترین و عزت مند ترین کشور نسبت به کشورهای جهان است و این به برکت ولایت است. 

 

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به این جمهوری اسلامی ایران، اثبات آیه ولایت است،  افزود: در موفقیت ابران شک نکنید؛ چرا که اختراعات ما در زمان پهلوی، 800 اختراع بوده است و الان با وجود تحریم ها و مشکلات به بیش از 30000 اختراع رسیده و این به برکت ولایت است که استعدادها شکوفا شده.

 

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به این که ما پیشرفت داشتیم، اما هنوز از موقعیت خود راضی نیستیم، افزود: اگر مسؤولان کشور در عرض این 37 سال بهتر از این به حرف ولایت گوش می کردند، امنیت و موفقیت و عرت ما بیشتر بود.

 

رییس مؤسسه سیره شهدا گفت: در مسجد هم ولی، امام جماعت است؛ بنابراین باید کانون، هیئت امنا و بسیج با امام جماعت هماهنگ باشند.

 

اگر ما ولایتمدار باشیم، تمام مشکلات برطرف می شود

 

وی بیان کرد: امام خمینی(ره) فرمود: « انقلاب ما انفجار نور بود»، چون ولایت داشت. اگر ما ولایتمدار باشیم، تمام مشکلات برطرف می شود.

 

حجت الاسلام ماندگاری به اثرات و منافع ولایت پذیری اشاره کرد و افزود: ولایت باعث می شود که قطره قطره جمع گردد و وانگهی دریا شود. 

 

رییس مؤسسه سیره شهدا گفت: مادر اگر ولایت شوهر را بپذیرد، فرزندان ولایت مدار تربیت می شوند و باید گفت که ولایت پذیری در خانه محقق می شود. 

 

جریان سازی فرهنگ مقاومت و استقامت

 

وی بیان کرد: سومین کار شما فعالان مسجدی باید جریان سازی فرهنگ مقاومت و استقامت باشد. مقابل فرهنگ استقامت، فرهنگ تنبلی و عافیت طلبی است که باید بدانیم پیروزی با صبر بر مشکلات حاصل می شود.

 

رییس مؤسسه سیره شهدا گفت: مقابل فرهنگ دینی، فرهنگ غیر دینی است. مقابل فرهنگ ولایت مداری، ولایت طاغوت و خود محوری است و مقابل فرهنگ استقامت، فرهنگ تنبلی و عافیت طلبی است.

 

حجت الاسلام ماندگاری افزود: خداوند متعال می فرماید:« إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتی کُنتُم توعَدونَ، به یقین کسانی که گفتند: پروردگار ما خداوند یگانه است! سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که نترسید و غمگین مباشید، و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است.»؛ بنابراین خداوند قول داده است که اگر استقامت کنیم، به ما یاری می رساند.

 

رییس مؤسسه سیره شهدا گفت: با صبر بر مشکلات پیروز می شویم. اگر صبر نکنیم، از پاداش الهی خبری نیست، خداوند بر زنی که بر بداخلاق همسرش صبر کند، وعده بهشت داده است. اگر صبر و مقاومت کنیم، بزرگ می شویم. 

 

وی بیان کرد: شهدا صبر و مقاومت کردند و اینقدر بزرگ شدند و قابل شدند تا خدا آن ها را خرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.