کانال مهندس سعید مهدی زاده

کانال مهندس سعید مهدی زاده

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر . خادم و دانش آموخته طرح ولایت استانی و کشوری . کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر ارومیه
کانال مهندس سعید مهدی زاده

کانال مهندس سعید مهدی زاده

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر . خادم و دانش آموخته طرح ولایت استانی و کشوری . کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر ارومیه

مدیرتیم های ملی: بوکس در ایران مظلوم است

مدیر تیم های ملی بوکس کشور گفت: ورزش بوکس در کشورمان مظلوم است و نیاز مبرم به حمایت مسئولان دارد.

حسین علی نهرودی روز سه شنبه درگفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار کرد: ورزشکاران رشته بوکس بویژه قهرمانان سختی های فراوان را سپری می کنند.
وی اضافه کرد: مسئولان باید به لحاظ مالی برای فدراسیون بوکس بویژه ملی پوشان چاره اندیشی کنند و اگر فکری به حال این وضعیت نشود، همین شرایط فعلی ادامه خواهد داشت.
نهرودی افزود: برای اینکه آینده درخشانی برای بوکس کشور ترسیم شود باید از هم اکنون به فکر نخبه های این رشته ورزشی بویژه در رده های سنی پایه بود به شرطی که رسیدگی به فدراسیون و قهرمانان بوکس بیشتر شود.
وی بیان کرد: هم اکنون برگزاری رقابت های بوکس رده های پایه می تواند پشتوانه بسیار خوبی برای تیم ملی باشد و حضوری مطلوب در المپیک آینده داشت منتهی نیاز به حمایت مسئولان دارد.
مدیر تیم های ملی بوکس کشور در ادامه با اشاره به حضور تیم ملی جوانان در رقابت های جهانی سن پترزبورگ روسیه گفت: بهترین ها به این رقابت ها که آبان ماه امسال برگزار می شود، اعزام خواهند شد اما انتظار کسب مدال نداریم چرا که در این رده سنی به تازگی کار خود را شروع کرده ایم.
وی تصریح کرد: البته شرکت در این رقابت ها برای جوانان لازم است و این اعزام کمترین کار برای آنان در راستای کسب تجربه و پیشرفت است.
به گزارش ایرنا نهرودی در توضیح جایگاه بوکس کشور در عرصه های بین المللی گفت: در آسیا همیشه حرف برای گفتن داشتیم هر چند در سال های اخیر از آن جایگاه مقداری دور مانده ایم اما در رقابت های جهانی و المپیک متاسفانه جایگاهی نداریم.
وی ابراز امیدواری کرد برنامه ریزی صورت گرفته از سوی فدارسیون در رده های سنی پایه و حمایت مسئولان باعث شود بوکس ایران در المپیک 2024 به جایگاه مطلوب برسد.
وی یکی از مشکلات تیم های ملی را برگزاری مقطعی اردوهای ملی عنوان کرد و گفت: فدراسیون های موفق نظیر بوکس مرتب در رقابت های مختلف بین المللی حضور می یابند و اردوهای مستمر دارند و براین اساس همواره افتخارآفرین هستند اما رشته ای نظیر بوکس اردوهای مقطعی دارد و زمان اردوها کوتاه است.
وی افزود: گرفتاری مشاغل ملی پوشان سبب شده به اردوهای کوتاه مدت بسنده کنیم و مسابقه هم به حد لازم نداریم و تا زمانی که از نظر مالی فدراسیون تامین نشود، با این شرایط نمی توان انتظار موفقیت داشت.
سرمربی سابق تیم ملی بوکس کشور با اشاره به اینکه در سال 93 میلادی نایب قهرمان آسیا شدیم و 95 و 97 میلادی توانستیم به مقام های سوم برسیم، گفت: از دهه 80 به بعد خواستیم از مربی خارجی استفاده کنیم اما متاسفانه برنامه های مدنظر مربیان خارجی به دلیل کمبود بودجه اجرا نشد و بوکس ایران به مشکل خورد.
وی خاطرنشان کرد: در دهه 70 تیم ملی به لحاظ تمرین و مسابقه در شرایط خوبی بسر برد و تداوم این دو برنامه مهم باعث شد تا همواره جایگاه خوبی داشته باشیم و امروز به دلیل مشکلات مالی نمی توانیم اردوهای بلندمدت و اعزام مستمر به رقابت های برون مرزی داشته باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.