کانال مهندس سعید مهدی زاده

کانال مهندس سعید مهدی زاده

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر . خادم و دانش آموخته طرح ولایت استانی و کشوری . کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر ارومیه
کانال مهندس سعید مهدی زاده

کانال مهندس سعید مهدی زاده

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر . خادم و دانش آموخته طرح ولایت استانی و کشوری . کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر ارومیه

امام جمعه ارومیه: هیات های عزاداری حسینی حرمت عزاداری های محرم را رعایت کنند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: هیات های عزاداری حسینی در مدت برگزاری عزاداری ها در ایام ماه محرم، حرمت اباعبدالله الحسین (ع) را حفظ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نمازجمعه ارومیه افزود: وجود مبارک امام حسین (ع) از نعمت های بزرگ الهی برای ما شیعیان است که باید از این نعمت عظیم و عزاداری های ایام شهادت آن حضرت برای ارتقای معنوی و اخلاقی خود بهره ببریم.
وی اضافه کرد: بهترین عزاداری ها برای اباعبدالله الحسین (ع) این است که در این عزاداری ها، احکام دین، معنویات، شریعت دین مبین اسلام و معارف الهی برای مردم بازگو شود.
وی اظهار کرد: در کنار گزینش مداحان برای عزاداری ها، هیات های حسینی روحانیان را نیز برای سخنرانی و بیان معارف اسلام در مجالس دعوت کنند و مجالس عزاداری با محوریت روحانیان برگزار شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ملزومات عزاداری حسینی ادامه داد: عزاداری حسینی تنها زنجیرزنی و سینه زنی نیست و در این آیین ها باید مکتب امام حسین (ع) و اهداف آن حضرت از قیام بر علیه ظلم و ظالم تبیین شود.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: باید زمینه ای فراهم شود تا با شعور برای غربت و مظلومیت امام حسین (ع) گریه کنیم که این امر نیز با سخنرانی و تبیین اهداف حسینی محقق می شود.
وی با تاکید بر اینکه مداحی ها باید در کنار شورآفرینی، انقلابی باشد، افزود: نمی توان شیعه اباعبدالله الحسین (ع) بود ولی با انقلاب و اهداف قیام آن حضرت کاری نداشت.
وی بر پرهیز از ایجاد مزاحمت برای شهروندان به بهانه برگزاری آیین های عزاداری تاکید کرد و ادامه داد: زمان بندی هیات های عزاداری بسیار مهم است و نباید به بهانه سوگواری حسینی تا چند ساعت پس از نیمه شب اقدام به عزاداری و ایجاد مزاحمت برای شهروندان کرد که در این خصوص انجام عزاداری ها در مساجد می تواند مثمرثمر باشد.
به گزارش ایرنا، ماه محرم از روز دوشنبه هفته آینده آغاز می شود و مردم ایران اسلامی در دهه نخست این ماه تا روز عاشورا عزاداری های ویژه حسینی را برگزار می کنند.
امام جمعه ارومیه همچنین با اشاره به فرارسیدن روز سالمند اضافه کرد: زیبنده نظام اسلامی و خانواده های مسلمان نیست که پدران و مادرانی که سال ها برای فرزندانشان زحمت کشیده اند، در خانه سالمندان زندگی کنند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم بیشترین سفارش ها را برای رعایت حق پدر و مادر بیان فرموده است.
وی گفت: طبق آموزه های اسلامی، ذلیل شدن مسلمان در مقابل هیچ فردی به جز پدر و مادر مورد قبول نیست و مومن باید دست و پای پدر خود را نیز از روی ذلت در برابر آنها ببوسد.
وی تاکید کرد: فرزندان باید زمینه ای فراهم کنند تا پدر و مادر سالخورده آنها در کنار آنها و با عزت و افتخار زندگی کنند که این امر مطابق نص صریح آموزه های دینی ماست.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی همچنین با تبریک هفته ناجا افزود: امنیت امروز ایران اسلامی نتیجه فداکاری نیروهای مسلح به ویژه پلیس و مرزبانی است و باید به داشتن این چنین نیروهایی افتخار کنیم.
به گزارش ایرنا هفته ناجا (نیروی انتظامی) از امروز در سراسر کشور آغاز شده و تا پنجشنبه هفته آینده ادامه دارد.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی بر همکاری بهتر و بیشتر در راستای برگزاری سرشماری نفوس و مسکن تاکید کرد و ادامه داد: طبق فرموده مراجع تقلید ما موظف به ارائه آمار درست و دقیق در این سرشماری هستیم و باید این امر را مد نظر داشته باشیم.
به گزارش ایرنا، سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن از سوم ماه جاری آغاز شده و تا 24 مهرماه ادامه دارد.
پس از آن نیز سرشماری حضوری با مراجعه ماموران سرشماری به درب منازل از 25 مهر تا 25 آبان برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، آیین نمازجمعه این هفته ارومیه با حضور پرشور مردم در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.