کانال مهندس سعید مهدی زاده

کانال مهندس سعید مهدی زاده

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر . خادم و دانش آموخته طرح ولایت استانی و کشوری . کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر ارومیه
کانال مهندس سعید مهدی زاده

کانال مهندس سعید مهدی زاده

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر . خادم و دانش آموخته طرح ولایت استانی و کشوری . کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر ارومیه

عزم آستان قدس برای فعالیت‌های اقتصادی مرتبط با نیاز جامعه/ برخی سخنان رهبرانقلاب درمورد اقتصاد مقاومتی را باور ندارند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: متاسفانه برخی در داخل سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی را باور ندارند؛ اگرچه برخی از آنها مخالفت خود را بیان نمی‌کنند؛ اما در گوشه و کنار سخنان خود را در خصوص اقتصاد مقاومتی می‌زنند.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از مشهد، حجت الاسلام رئیسی امروز در هفدهمین اجلاس سالانه بسیج اساتید در مشهد گفت: ما نیاز به استقلال علمی داریم که در پرتو قرآن و عترت پاک واقع می‌شود و این به معنی این نیست که ما استاد از خارج بیاوریم، بلکه به معنای تولید علم، فناوری، ابتکار، تکیه بر منابع و ایجاد خلاقیت می‌باشد.

 

وی افزود: ما برای رسیدن به استقلال علمی منابع غنی، مبانی محکم و اجتهاد تمدن سازی در دست داریم که از پرتو این اجتهاد تمدن ساز انقلاب اسلامی و همچنین بیداری اسلامی شکل گرفت که امروزه در عالم رقم زده شده است.

 

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: در پرتو نگاه اجتهاد تمدن ساز و مبانی غنی که داریم می‌توان در حوزه‌های فرهنگ، اقتصاد و سیاست  پاسخ یافت و اینها نیاز به تلاش و کار مجتهدین و صاحب نظران دارد.

 

رئیسی بیان داشت: ما به یک گام بالاتر از استقلال علمی می‌اندیشیم که آن استعلای علمی است، خاطرنشان کرد: استعلای علمی در پرتو قرآن کریم می‌باشد و این باید در مقالات، سخن و نظریه پردازی‌هایمان معلوم باشد که ما دست برتر را داریم؛ اگرچه که این امر خودش را در محیط دانشگاهی نشان داده است.

 

وی افزود: ما نشان دادیم که آنچه خودمان به استعلای علمی و با اتکا به فرهنگ غنی به دست آوردیم نسبت به آنچه دیگران برای ما نسخه می‌نویسند برتر و قابل ارائه دادن در عالم است. در هر حوزه‌ای که فرهیختگان ما وارد شدند آن حوزه موفقیت‌هایی داشته است.

 

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با بیان اینکه عقل و خرد یک کرامت ذاتی است که در اینجا سخن ما بر روی کرامت اکتسابی است، متذکر شد: کرامت، اکتسابی است و در پرتو تلاش قرار دارد.

 

رئیسی با تاکید بر اینکه ما باید به داشته‌های خود باور عمیقی داشته باشیم، بیان کرد: در کشور نگاه‌های متفاوتی وجود دارد برخی نگاهشان به دستان دیگران است و برخی دیگر از جمله مقام معظم رهبری نگاهش به دستان جوانان کشور است.

 

وی افزود: امام راحل هم به خدا، مردم و جوانان باور داشتند. در جنگ همه عرصه‌ها را به روی ما بستند؛ اما توانمندی‌هایی به دست جهاد سازندگی، بسیج و سپاه شکل گرفت؛ نگاه ما نگاه آن روز است.

 

تولیت آستان قدس ادامه داد: آنچه امروز توسط ماهواره و سینمای هالیود ارائه می‌شود یک فرهنگ ظلم پذیری در جامعه است در صورتی که در فرهنگ جامعه ما امید، ایستادگی و تکیه بر داشته‌های خود اعمال می‌شود در هر کجای از دنیا فرهنگ ایرانی اسلامی بروز و ظهور یافت در آن جا استقلال و استعلای علمی آفریده شد و این اتفاقی است که رخ داده.

 

رئیسی با اشاره به شعار امسال، گفت: همه فرهیختگان و دانشمندان ما این توانایی را دارند که کشور را با استقلال علمی و استعلای علمی و استقلال اقتصادی و مقاومتی با تکیه بر دانشگاه به آن سمتی که رهبر انقلاب فرمودند پیش ببرند.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی در داخل این سخنان رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی را باور ندارند اگرچه برخی از آنها مخالفت خود را بیان نمی‌کنند؛ اما در گوشه و کنار سخنان خود را در خصوص اقتصاد مقاومتی می‌زنند با گذشت این مدت از برجام اثبات شد این افراد عهدشکن می‌باشند و به حرف و قولشان نمی‌شود اعتماد کرد.

 

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: امروز همه باید بسیج شوند و همان فرهنگی که جنگ و تا کنون کشور را اداره کرده به آن عمل کنند این فرهنگ در هر حوزه‌ای وارد شده موفقیت‌هایی در پی داشته است.

 

ما باید در حوزه مدیریت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دیدگاه‌ها و نگاه‌های یک نیروی بسیجی را داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی باید پیوست فرهنگی داشت و بدون این امر این مهم عملی نمی‌شود، بیان کرد:  باید در جامعه و خانواده فرهنگ قناعت، تولید ملی، جلوگیری از اسراف و بسیاری از مسائل اخلاقی در پرتو اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد و با روایت اهل بیت(ع) می‌توان این موضوعات را در جامعه نهادینه کرد.

 

رئیسی به ارائه یک پیشنهاد در خصوص اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: کمیسیون‌هایی در حوزه مسائل پولی، بانکی، صادرات، نظام مالیاتی و کسب و کار مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان شکل بگیرد و مدیریت شود.

 

تولیت آستان قدس رضوی در خصوص فعالیت آستان قدس رضوی، گفت: این آستان در نظر دارد در کارهای اقتصادی که نیاز جامعه را در بردارد و گره گشای کار مردم است فعالیت داشته باشد نه در کارهای اقتصادی که شاید ضرورت داشته باشد اما در آینده گره‌ای از مشکلات مردم باز نمی‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.