کانال مهندس سعید مهدی زاده

کانال مهندس سعید مهدی زاده

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر . خادم و دانش آموخته طرح ولایت استانی و کشوری . کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر ارومیه
کانال مهندس سعید مهدی زاده

کانال مهندس سعید مهدی زاده

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر . خادم و دانش آموخته طرح ولایت استانی و کشوری . کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر ارومیه

حجت‌الاسلام ناطق‌نوری: خط مقدم ما فلسطین است/ ملت ایران با درایت رهبری بیدار و هوشیار است

خبرگزاری فارس: خط مقدم ما فلسطین است/ ملت ایران با درایت رهبری بیدار و هوشیار است

رئیس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری گفت: ما قائلیم که خط مقدم ما فلسطین است و اگر حمایت کنیم رژیم صهیونیستی در جای خود می‌ماند.

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری پیش از ظهر امروز در همایش نماز جمعه قرارگاه بصیرت و اخلاق که به مناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور در دانشکده علوم و فنون دریایی جوادالائمه(ع) چالوس برگزار شد، با اشاره به آیه جمعه از سوره جمعه به شان نزول آن پرداخت و اظهار کرد: دلیل نام‌گذاری روز جمعه برای این است که در چنین روزی همه جهان آفرینش تشکیل شد و به جمع‌بندی رسید و در حقیقت خلقت جهان به کمال رسید.

وی وقار و متانت را از ویژگی‌های نمازگزار برشمرد و افزود: کوشش کنید که نیت شما درست باشد و با خشوع و خضوع برای حضور در نماز جمعه حضور پیدا کنید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام حرف خدایی زدن و برای خدا نگاه کردن را عامل دوری از تنش دانست و تصریح کرد: اگر عبادات و اعمال از دل بلند شود تاثیرگذاریش بیشتر است و خداوند غضب می‌کند که افراد حرف‌هایی را بزنند که خودشان عمل نمی‌کنند.

ناطق‌نوری با بیان اینکه نماز جمعه برای ایجاد وحدت است، یادآور شد: براساس آیات و روایات خواندن نماز در مساجد برای شکل‌گیری روابط اجتماعی و نزدیک شدن دل‌هاست.

وی طرح مسائل کلان و اجتماعی کشور و حکومت و ... را از ویژگی‌های نماز جمعه برشمرد و اظهار کرد: خطیب جمعه باید در نماز وحدت‌آفرین وحدت ایجاد کند و ما در این حکومت که اقشار مختلف وجود دارند همگی باید زیر چتر وحدت قرار بگیریم.

رئیس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به وضعیت نماز جمعه در کشور، ادامه داد: نباید جمعیت نمازگزاران کم باشد و امام جمعه است که باید جاذبه داشته و همه اقشار از هر سنی را به نماز جمعه بکشاند.

این مسؤول با بیان اینکه ایجاد جاذبه در نماز جمعه سبب کشش افراد می‌شود، گفت: نماز جمعه برای اصلاح جامعه و پرهیزگاری و توجه به خدا و دوری از معصیت در جامعه است بنابراین خطیب جمعه مسؤول بوده و باید در راستای این تعهدات عمل کند.

ناطق‌نوری مطالعه و احاطه داشتن بر مسائل سیاسی و اجتماعی را برای ائمه جمعه ضروری دانست و افزود: هوشمندانه‌ترین تصمیم را رهبری گرفتند و اینکه امروز در دنیایی که دور ما را آتش فرا گرفته داریم زندگی می‌کنیم به واسطه مدیریت قوی رهبر هوشیار و شجاع و خدمتگزاری سربازان گمنام امام زمان (عج) است.

وی دفاع از سوریه را دفاع از خود و مدافع ملی ایران دانست و اظهار کرد: اسرائیل و صهیونیسم با حمایت امریکا و غربی‌ها و جناح مسیحیت صهیونیسم که تلفیقی از مسیحیت و یهود است، سعی دارد تا آن را نژاد برتر جلوه دهد تا کل جهان را بگیرند و زمینه را برای آمدن مسیح آماده کنند که این همان گروه افراطی‌ها هستند.

عضو تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر ما سکوت می‌کردیم و سوریه در تصرف قرار می‌گرفت و به‌دنبال آن مسیر برای آمدن پشت مرز ایران فراهم می‌شد، ادامه داد: ما قائلیم که خط مقدم ما فلسطین است و اگر حمایت کنیم اسرائیل در جای خود می‌ماند.

این مسؤول لبنان و سوریه را خاکریز دوم و سوم ما دانست و افزود: هوشمندی و درایت رهبری سبب شد تا ما مردانه ایستادیم و این ملت بیدار و هوشیار است.

ناطق‌نوری با تأکید بر پرهیز از ایجاد اختلاف و یاس در جوانان، گفت: این انقلاب و کشور و ملت با وحدت و همدلی و همزبانی حفظ می‌شود.

وی در پایان با برشمردن دیگر ویژگی نماز جمعه، گفت: همان‌طور که امام جمعه باید یاد خدا باشد مستمعین نیز باید یاد خدا بوده و در صفوف نماز جمعه شرکت کنند.

به گزارش فارس، در پایان از خانواده‌های چهار تن از شهدای مدافع حرم و مدافع امنیت چالوس تقدیر و از تمبر همایش پنجم مرداد نیز رونمایی شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.