کانال مهندس سعید مهدی زاده

کانال مهندس سعید مهدی زاده

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر . خادم و دانش آموخته طرح ولایت استانی و کشوری . کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر ارومیه
کانال مهندس سعید مهدی زاده

کانال مهندس سعید مهدی زاده

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر . خادم و دانش آموخته طرح ولایت استانی و کشوری . کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر ارومیه

امام جمعه ارومیه: حضرت علی (ع) بهترین الگو برای جوانان و ورزشکاران است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: خصوصیات ارزشمند و بارز حضرت علی(ع) بهترین الگو و اسوه برای جوانان، ورزشکاران و قهرمانان مدال آور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی عصر دوشنبه در همایش اخلاق و منش پهلوانی در ورزش افزود: در دین مبین اسلام نیرومندترین انسانها کسانی هستند که بتوانند در مقابل هوی نفس مقاومت کنند.
وی اظهار کرد: انسان در هر لحظه از زندگی در میدان نبرد و جنگ با شیطان قرار دارد و مهمترین حریف انسان نفس اوست که اگر بتوانیم نفس خود را بر زمین بزنیم، بزرگترین مدال افتخار را در محضر پروردگار به دست آورده ایم.
سیدمهدی قریشی بیان کرد: بزرگترین خصیصه حضرت علی(ع) به عنوان بهترین و بالاترین الگوی جهان اسلام، خصیصه عبودیت و بندگی خالصانه آن حضرت در برابر عظمت پروردگار است.
وی گفت: یک پهلوان واقعی کسی است که به دور از هر گونه غرور و تکبر با خضوع و فروتنی سر تعظیم در مقابل پروردگار فرود آورد و با نیکی کردن به مردم رضایت و خشنودی خدا را به دست آورد.
عبدالله چمن گلی مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این همایش گفت: اخلاق مداری و نهادینه کردن منش پهلوانی به واسطه ورزش امکانپذیر است و در این میان مربیان و پیشکسوتان نقش مهمی در سالم سازی فضاهای ورزشی و تربیت ورزشکاران و قهرمانان اخلاق مدار دارند.
وی اظهار کرد: به طور یقین پهلوانی ماندگارتر و با ارزش تر از قهرمانی است و رعایت اخلاق در ورزش به اندازه کسب مدال افتخار ارزشمند است.
چمن گلی بیان کرد: برای رسیدن به موفقیت باید به خودشناسی برسیم تا بتوانیم به عنوان یک راهنما و لیدر دیگران را نیز به انجام کارهای نیک و خداپسندانه تشویق کنیم.
به گزارش ایرنا، در این مراسم حمایل و نشان پهلوانی از سوی مدیر کل ورزش و جوانان بر گردن حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه آویخته شد.
همچنین در این مراسم هدایایی به رسم یادبود به ورزشکاران و مربیان برتر و چند ورزشکاری که با روحیه پهلوانی از رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی امتناع کرده بودند، اعطاء شد.
عبدالله چمن گلی، کمال علیخواه، وحید وکیلی، محرم نشاطی، مهدی باباوند، سیروس جعفری، حجت احمدزاده، مرتضی کارگر و طاهر عاشوری تجلیل شدگان در این مراسم بودند.
مراسم هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای از دوم تا هشتم مرداد ماه جاری همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی نیز اجرا می شود.
7126/1905

انتهای پیام /*

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.